In the interpretation of a work of art, the "open form" and the "closed form" describe the arrangement of objects in a given compositional scene. According to the theory formulated by Heinrich Wölfflin in his essay "Principles of Art History" (1915), on one hand the elements are arranged irregularly, while on the other, they follow a rigid form and a precise geometric order.
Nella lettura di un’opera d’arte, la “forma aperta” e la “forma chiusa” descrivono l’ordine che assumono gli oggetti in una determinata scena compositiva. Secondo la teoria formulata da Heinrich Wölfflin nel saggio "Concetti fondamentali della storia dell’arte" (1915), da un lato gli elementi si dispongono in maniera irregolare, dall’altro seguono una forma rigida e un preciso ordine geometrico.
Suspended in the forest / DI MELE, Damiano. - In: PLATFORM ARCHITECTURE AND DESIGN. - ISSN 2420-9090. - Anno X:48(2024), pp. 40-47.
Suspended in the forest
Damiano Di Mele
2024
Abstract
In the interpretation of a work of art, the "open form" and the "closed form" describe the arrangement of objects in a given compositional scene. According to the theory formulated by Heinrich Wölfflin in his essay "Principles of Art History" (1915), on one hand the elements are arranged irregularly, while on the other, they follow a rigid form and a precise geometric order.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Di Mele_Suspended-forest_2024.pdf
solo gestori archivio
Note: Prima di copertina, indice, articolo
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
6.12 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.12 MB | Adobe PDF | Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.