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The primary purpose of this paper is to provide an overview of existing education solutions for IoT and develop proposals for their improvement. The study draws analysis of current conditions of the educational IoT sphere, a comparative analysis of educational products used for teaching of undergraduate students. With that the article describes the architecture of our own software and hardware platform for learning IOT. Moreover, this paper reviews methods and technical instruments employed to design software and hardware appliances.
Development of an Educational Kit for Learning IoT / Lyzhin, I.; Efremov, S.; Rolich, A.; Voskov, L.; Abrameshin, D.. - 1163:1(2019). (Intervento presentato al convegno 3rd International Conference on Computer Simulations in Physics and Beyond, CSP 2018 tenutosi a Moscow, Russia) [10.1088/1742-6596/1163/1/012015].
Development of an Educational Kit for Learning IoT
Lyzhin I.;Efremov S.;Rolich A.;Voskov L.;Abrameshin D.
2019
Abstract
The primary purpose of this paper is to provide an overview of existing education solutions for IoT and develop proposals for their improvement. The study draws analysis of current conditions of the educational IoT sphere, a comparative analysis of educational products used for teaching of undergraduate students. With that the article describes the architecture of our own software and hardware platform for learning IOT. Moreover, this paper reviews methods and technical instruments employed to design software and hardware appliances.
3rd International Conference on Computer Simulations in Physics and Beyond, CSP 2018
IoT, education
04 Pubblicazione in atti di convegno::04b Atto di convegno in volume
Development of an Educational Kit for Learning IoT / Lyzhin, I.; Efremov, S.; Rolich, A.; Voskov, L.; Abrameshin, D.. - 1163:1(2019). (Intervento presentato al convegno 3rd International Conference on Computer Simulations in Physics and Beyond, CSP 2018 tenutosi a Moscow, Russia) [10.1088/1742-6596/1163/1/012015].
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1698841
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simulazione ASN
Il report seguente simula gli indicatori relativi alla propria produzione scientifica in relazione alle soglie ASN 2023-2025 del proprio SC/SSD. Si ricorda che il superamento dei valori soglia (almeno 2 su 3) è requisito necessario ma non sufficiente al conseguimento dell'abilitazione. La simulazione si basa sui dati IRIS e sugli indicatori bibliometrici alla data indicata e non tiene conto di eventuali periodi di congedo obbligatorio, che in sede di domanda ASN danno diritto a incrementi percentuali dei valori. La simulazione può differire dall'esito di un’eventuale domanda ASN sia per errori di catalogazione e/o dati mancanti in IRIS, sia per la variabilità dei dati bibliometrici nel tempo. Si consideri che Anvur calcola i valori degli indicatori all'ultima data utile per la presentazione delle domande.
La presente simulazione è stata realizzata sulla base delle specifiche raccolte sul tavolo ER del Focus Group IRIS coordinato dall’Università di Modena e Reggio Emilia e delle regole riportate nel DM 589/2018 e allegata Tabella A. Cineca, l’Università di Modena e Reggio Emilia e il Focus Group IRIS non si assumono alcuna responsabilità in merito all’uso che il diretto interessato o terzi faranno della simulazione. Si specifica inoltre che la simulazione contiene calcoli effettuati con dati e algoritmi di pubblico dominio e deve quindi essere considerata come un mero ausilio al calcolo svolgibile manualmente o con strumenti equivalenti.