This work presents new analyses on the relationship between student evaluation of teaching and student, teacher and course specific characteristics, exploiting the richness of information collected by a new survey carried out among professors of the University of Padua. Data collected in this survey are able to highlight teacher needs, beliefs and practices of teaching and learning. This allows to introduce in the study some subjective traits of the teachers. The role of these new variables in explaining student evaluations is deeply investigated.
In questo lavoro vengono presentate delle nuove analisi sulla relazione fra le opinioni espresse dagli studenti per la valutazione della qualità della didattica universitaria e caratteristiche specifiche del corso, degli studenti e dei docenti, sfruttando la ricchezza di informazioni raccolte per mezzo di una nuova indagine realizzata tra i docenti dell’Università di Padova. Questa indagine è in grado di evidenziare i bisogni, le credenze e le pratiche dei docenti legate alle loro attività didattiche, permettendo di introdurre nelle analisi un insieme di caratteristiche soggettive dei docenti. Il loro ruolo viene quindi approfonditamente studiato nelle successive analisi.
New Insights on Students Evaluation of Teaching in Italy / Bassi, Francesca; Grilli, Leonardo; Paccagnella, Omar; Rampichini, Carla; Varriale, Roberta. - (2017), pp. 129-134. (Intervento presentato al convegno SIS 2017. Statistics and Data Science: new challenges, new generations tenutosi a Florence (Italy)) [10.36253/978-88-6453-521-0].
New Insights on Students Evaluation of Teaching in Italy
Paccagnella Omar;Varriale Roberta
2017
Abstract
This work presents new analyses on the relationship between student evaluation of teaching and student, teacher and course specific characteristics, exploiting the richness of information collected by a new survey carried out among professors of the University of Padua. Data collected in this survey are able to highlight teacher needs, beliefs and practices of teaching and learning. This allows to introduce in the study some subjective traits of the teachers. The role of these new variables in explaining student evaluations is deeply investigated.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Bassi_NewInsights_2017.pdf
solo gestori archivio
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
260.05 kB
Formato
Adobe PDF
|
260.05 kB | Adobe PDF | Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.