Volume of deepening the national results of the OECD-PISA 2006 INVALSI promoted. In particular, the contribution considers the trend of the results of the Italian-olds in reading in the different cycles of the OECD-PISA. Trend analysis examines aspects constituting the reference framework for reading literacy, with the aim to distinguish the most critical elements for the teaching of reading in the Italian context. To do this, on the model of similar international surveys, comparative aspects are considered with the main European education systems in the framework of the Lisbon Strategy, whose reading skills is one of the main indicators.
Volume di approfondimento sui risultati nazionali dell'indagine OCSE-PISA 2006, promosso dall'INVALSI. In particolare il contributo considera l'andamento dei risultati dei quindicenni italiani in lettura nei diversi cicli dell'indagine OCSE-PISA. L'analisi delle tendenze prende in esame gli aspetti costitutivi del framework di riferimento per la competenza di lettura, con l'obiettivo di distinguere gli elementi maggiormente critici per la didattica della lettura nel contesto italiano. A tale scopo, sul modello di analoghe indagini internazionali, vengono considerati gli aspetti comparativi con i principali sistemi di istruzione europei, nel quadro della Strategia di Lisbona, di cui la competenza in lettura costituisce uno dei principali indicatori.
L'evoluzione dei risultati di lettura nelle diverse edizioni di PISA / Asquini, Giorgio; Corsini, Cristiano. - STAMPA. - 1(2010), pp. 177-201. [10.1400/163035].
L'evoluzione dei risultati di lettura nelle diverse edizioni di PISA
ASQUINI, GIORGIO;CORSINI, Cristiano
2010
Abstract
Volume of deepening the national results of the OECD-PISA 2006 INVALSI promoted. In particular, the contribution considers the trend of the results of the Italian-olds in reading in the different cycles of the OECD-PISA. Trend analysis examines aspects constituting the reference framework for reading literacy, with the aim to distinguish the most critical elements for the teaching of reading in the Italian context. To do this, on the model of similar international surveys, comparative aspects are considered with the main European education systems in the framework of the Lisbon Strategy, whose reading skills is one of the main indicators.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.