The complexity of video games also regards the ideation of graphical expedients used for communicational purposes in the dynamics of the game. With respect to this field, the studies therefore focus on the theme of visual communication in modern graphical video games, with the goal of investigating different expressive forms.

La complessità dei video giochi riguarda anche l’ideazione di quegli espedienti grafici posti in essere a fini comunicativi delle dinamiche del gioco. Rispetto a tale campo l’interesse degli studi ha quindi focalizzato l’attenzione sul tema della comunicazione visuale nell’ambito della moderna grafica videoludica cercando di indagare le diverse forme espressive.

Grammar of visual communication in video games. Analysis and comparison of languages between the present and past / Feriozzi, Ramona; Meschini, Alessandra. - (2019), pp. 241-241. (Intervento presentato al convegno 2nd Internationa and Interdisciplinary Conference on Images and Imagination IMG2019-GRAPHICS tenutosi a Alghero).

Grammar of visual communication in video games. Analysis and comparison of languages between the present and past

Ramona Feriozzi;Alessandra Meschini
2019

Abstract

The complexity of video games also regards the ideation of graphical expedients used for communicational purposes in the dynamics of the game. With respect to this field, the studies therefore focus on the theme of visual communication in modern graphical video games, with the goal of investigating different expressive forms.
2019
2nd Internationa and Interdisciplinary Conference on Images and Imagination IMG2019-GRAPHICS
La complessità dei video giochi riguarda anche l’ideazione di quegli espedienti grafici posti in essere a fini comunicativi delle dinamiche del gioco. Rispetto a tale campo l’interesse degli studi ha quindi focalizzato l’attenzione sul tema della comunicazione visuale nell’ambito della moderna grafica videoludica cercando di indagare le diverse forme espressive.
04 Pubblicazione in atti di convegno::04d Abstract in atti di convegno
Grammar of visual communication in video games. Analysis and comparison of languages between the present and past / Feriozzi, Ramona; Meschini, Alessandra. - (2019), pp. 241-241. (Intervento presentato al convegno 2nd Internationa and Interdisciplinary Conference on Images and Imagination IMG2019-GRAPHICS tenutosi a Alghero).
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1662181
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact