The aim of this essay is to take into account how individual and collective traumas are shown through the new international media landscape, in particular through the US television series Grey’s Anatomy, conceived by Shonda Rhimes. At least for the 21st century, tv series have become the culturally hegemonic form of storytelling, proving to be able to tell very long stories and allowing the characters to evolve over a particularly long period of time. In addition to that, the tv series, entering the home of the user, have created a bond with him/her based on greater intimacy, which has allowed a narration of the trauma at deeper levels. Grey’s Anatomy will be the privileged object of this essay, because it faces, season after season, various collective traumas.
Il saggio intende focalizzare l’attenzione su come differenti traumi di portata sia individuale che collettiva vengono mostrati attraverso il nuovo panorama mediatico internazionale, in particolare attraverso la serie televisiva statunitense Grey’s Anatomy, ideata da Shonda Rhimes. Almeno per il XXI secolo, le serie televisive sono riuscite a diventare la forma di narra-zione culturalmente egemone, dimostrandosi in grado di narrare storie lunghissime e consentendo ai personaggi di evolversi lungo un arco di tempo particolarmente ampio. In aggiunta a ciò, poiché invece di costringerlo a uscire le serie entrano in casa del fruitore, sono riuscite a creare con lui un legame basato su una maggiore intimità, che ha consentito una narrazione del trauma a livelli più profondi. Grey’s Anatomy sarà oggetto privilegiato di questo contributo, in quanto vi si affrontano, stagione dopo stagione, traumi diversi di portata collettiva.
Il trauma nella serialità televisiva di Grey’s Anatomy / Medaglia, Francesca. - In: COMPARATISMI. - ISSN 2531-7547. - (2022), pp. 146-159.
Il trauma nella serialità televisiva di Grey’s Anatomy
medaglia francesca
2022
Abstract
The aim of this essay is to take into account how individual and collective traumas are shown through the new international media landscape, in particular through the US television series Grey’s Anatomy, conceived by Shonda Rhimes. At least for the 21st century, tv series have become the culturally hegemonic form of storytelling, proving to be able to tell very long stories and allowing the characters to evolve over a particularly long period of time. In addition to that, the tv series, entering the home of the user, have created a bond with him/her based on greater intimacy, which has allowed a narration of the trauma at deeper levels. Grey’s Anatomy will be the privileged object of this essay, because it faces, season after season, various collective traumas.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.