The article proposes the validation of a research tool, aimed at measuring the professional resilience of teachers. In scientific debate, the use of the resilience construct and an instrument aimed at detecting it is quite frequent, but there are few instruments to contextualize resilience in a strictly professional context. Professional Resilience of Teachers Scale [Scala di Resilienza Professionale degli Insegnanti – {SRPI}] can be usefully applied in stress and trauma situations that can be linked to personal experiences or emergency situations that cause teachers to face numerous unforeseen problems in their work and to implement, i.e.

Scala di Resilienza Professionale degli Insegnanti: prima validazione nazionale / Benvenuto, Guido; Di Genova, Nicoletta; Nuzzacci, Antonella; Vaccarelli, Alessandro. - In: JOURNAL OF EDUCATIONAL, CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL STUDIES. - ISSN 2037-7932. - 23(2021), pp. 201-218. [10.7358/ecps-2021-023-benv]

Scala di Resilienza Professionale degli Insegnanti: prima validazione nazionale

Benvenuto, Guido;Di Genova, Nicoletta;
2021

Abstract

The article proposes the validation of a research tool, aimed at measuring the professional resilience of teachers. In scientific debate, the use of the resilience construct and an instrument aimed at detecting it is quite frequent, but there are few instruments to contextualize resilience in a strictly professional context. Professional Resilience of Teachers Scale [Scala di Resilienza Professionale degli Insegnanti – {SRPI}] can be usefully applied in stress and trauma situations that can be linked to personal experiences or emergency situations that cause teachers to face numerous unforeseen problems in their work and to implement, i.e.
2021
professional resilience; protective factors; resilience; teachers.
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Scala di Resilienza Professionale degli Insegnanti: prima validazione nazionale / Benvenuto, Guido; Di Genova, Nicoletta; Nuzzacci, Antonella; Vaccarelli, Alessandro. - In: JOURNAL OF EDUCATIONAL, CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL STUDIES. - ISSN 2037-7932. - 23(2021), pp. 201-218. [10.7358/ecps-2021-023-benv]
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1661857
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 1
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 2
social impact