The ability to direct yourself in learning is the indispensable condition for acquiring a personal study method. Pupils with specific learning disabilities (SLD) don’t easily acquire this ability due their poor skills. The paper presents a research project about the perceptions of pupils in fifth grade of primary school and in first grade of secondary school (including students with DSA), and about their way of directing themselves in learning and in studying.
La consapevolezza della capacità di dirigere se stessi nella costruzione del metodo di studio degli allievi della classe e con disturbi specifici di apprendimento. Alcuni dati sulla scuola primaria e secondaria di primo grado tratti dal QSAr / Traversetti, M.. - (2020), pp. 219-229.
La consapevolezza della capacità di dirigere se stessi nella costruzione del metodo di studio degli allievi della classe e con disturbi specifici di apprendimento. Alcuni dati sulla scuola primaria e secondaria di primo grado tratti dal QSAr
M. Traversetti
2020
Abstract
The ability to direct yourself in learning is the indispensable condition for acquiring a personal study method. Pupils with specific learning disabilities (SLD) don’t easily acquire this ability due their poor skills. The paper presents a research project about the perceptions of pupils in fifth grade of primary school and in first grade of secondary school (including students with DSA), and about their way of directing themselves in learning and in studying.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Traversetti_La consapevolezza della capacitα di dirigere se stessi.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
1.36 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.36 MB | Adobe PDF |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.