The paper represents the second stage of the “Ways of sustainability”, after a first reflection on library buildings. In this series of papers different themes are faced, all referable to libraries sustainability. This paper analyses the offer of specialized collections, bibliographies and training and educational initiatives on sustainable development, in the broader context of access to knowledge and information and universal literacy, with some Italian examples relating to public and academic libraries.

Raccolte, accesso all’informazione, educazione: tappe cruciali delle biblioteche verso la sostenibilità / Bilotta, Anna. - In: BIBLIOTECHE OGGI. - ISSN 0392-8586. - 40:5(2022), pp. 13-19. [10.3302/0392-8586-202205-013-1]

Raccolte, accesso all’informazione, educazione: tappe cruciali delle biblioteche verso la sostenibilità

Anna Bilotta
2022

Abstract

The paper represents the second stage of the “Ways of sustainability”, after a first reflection on library buildings. In this series of papers different themes are faced, all referable to libraries sustainability. This paper analyses the offer of specialized collections, bibliographies and training and educational initiatives on sustainable development, in the broader context of access to knowledge and information and universal literacy, with some Italian examples relating to public and academic libraries.
2022
sustainable libraries; sustainable collections; universal literacy; sustainable development
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Raccolte, accesso all’informazione, educazione: tappe cruciali delle biblioteche verso la sostenibilità / Bilotta, Anna. - In: BIBLIOTECHE OGGI. - ISSN 0392-8586. - 40:5(2022), pp. 13-19. [10.3302/0392-8586-202205-013-1]
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1651585
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact