In this article we want to analyze, from a pedagogical point of view, an Italian artistic reality: The Academy on the Art of Gesture by Virgilio Sieni. For more than a decade it has been proposing and developing training contexts on the languages of the body and dance, stimulating the participation of citizens in collective artistic creation. The goal is to reflect on the concept of “distance care” and on the body’s possibilities to continue to train the sense of closeness with the other by itself, after the new regulations to combat the spread of COVID-19.

Educare alla cura della distanza Esperienze di comunità del gesto dopo il distanziamento sociale / Stella, Delfina. - In: GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. - ISSN 2532-3296. - (2020), pp. 141-148.

Educare alla cura della distanza Esperienze di comunità del gesto dopo il distanziamento sociale

stella delfina
2020

Abstract

In this article we want to analyze, from a pedagogical point of view, an Italian artistic reality: The Academy on the Art of Gesture by Virgilio Sieni. For more than a decade it has been proposing and developing training contexts on the languages of the body and dance, stimulating the participation of citizens in collective artistic creation. The goal is to reflect on the concept of “distance care” and on the body’s possibilities to continue to train the sense of closeness with the other by itself, after the new regulations to combat the spread of COVID-19.
2020
Danza, Pedagogia, comunità, partecipazione sociale, distanza
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Educare alla cura della distanza Esperienze di comunità del gesto dopo il distanziamento sociale / Stella, Delfina. - In: GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. - ISSN 2532-3296. - (2020), pp. 141-148.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1631796
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact