The project had as its objective the development of a pedagogical model of Open Badges for the promotion, evaluation and certification of relevant competencies to prepare teachers and educators for the educational practice. The research made it possible to define 12 competence profiles, most of which are artistic, useful for the student to know their potential, demonstrate and enhance their skills and orient themselves professionally. The Educational Open Badges are issued based on transparent evaluation criteria and certify the technical skills and the ability to transfer these skills within the educational relationship through valid pedagogical interventions. Together with their disciplinary training, these paths allow students to develop creative and adaptable methodologies to respond to educational and social needs. This article focuses on the development of artistic skills in education, particularly those related to music and theatre.
Il progetto ha avuto come obiettivo lo sviluppo di un modello pedagogico di Open Badge per la promozione, valutazione e certificazione di competenze rilevanti nella preparazione alla pratica educativa di insegnanti e educatori. La ricerca ha consentito di definire 12 profili di competenza, la maggior parte dei quali artistici, utili allo studente per conoscere le proprie potenzialità, dimostrare e valorizzare le proprie capacità e orientarsi professionalmente. Gli Open Badge Education vengono rilasciati sulla base di criteri di valutazione trasparenti e certificano le abilità tecniche e la capacità di trasferire tali competenze all’interno della relazione educativa, attraverso validi interventi pedagogici. Insieme alla loro formazione disciplinare, tali percorsi consentono agli studenti l’elaborazione di metodologie creative e adattabili che permettono loro di rispondere ai bisogni educativi e sociali. In questo articolo, l’attenzione viene posta sul tema dello sviluppo delle competenze artistiche in ambito educativo, in particolare di quelle legate alla musica e al teatro.
Open Badge educativi - linguaggi e pratiche dell’arte in ambito educativo e di formazione / RUBAT DU MERAC, EMILIANE ELIZABETH MARIE; Borghese, MICHELA CHIARA; La Delfa, Pascal. - (2022), pp. 973-984. (Intervento presentato al convegno convegno Internazionale SIRD "Quale scuola per i cittadini del mondo? A cento anni dalla fondazione della Ligue Internationale de l’Éducation Nouvelle" tenutosi a Roma).
Open Badge educativi - linguaggi e pratiche dell’arte in ambito educativo e di formazione
Emiliane Rubat du Mérac
Primo
Conceptualization
;Michela Chiara Borghese
Secondo
Membro del Collaboration Group
;
2022
Abstract
The project had as its objective the development of a pedagogical model of Open Badges for the promotion, evaluation and certification of relevant competencies to prepare teachers and educators for the educational practice. The research made it possible to define 12 competence profiles, most of which are artistic, useful for the student to know their potential, demonstrate and enhance their skills and orient themselves professionally. The Educational Open Badges are issued based on transparent evaluation criteria and certify the technical skills and the ability to transfer these skills within the educational relationship through valid pedagogical interventions. Together with their disciplinary training, these paths allow students to develop creative and adaptable methodologies to respond to educational and social needs. This article focuses on the development of artistic skills in education, particularly those related to music and theatre.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.