In the traditional and in the modern theatre pedagogy, the meaning and the value of human relationship have a decisive weight. Pedagogical systems are always based on a transmission of knowledge in person, through the direct con-tact between the teacher and the student. Starting from these premises analyzes the learning processes in theatre, focusing on those aspects which are particularly useful in contexts related to social theatre.
Nella pedagogia teatrale, in quella tradizionale come in quella odierna, it senso e it valore della relazione umana hanno un peso determinante. I sistemi pedagogici si basano sempre su una trasmissione di saperi in presenza, attraverso la relazione diretta tra maestro e allievo. A partire da queste premesse si prende in analisi i processi di apprendimento a teatro, soffermandosi su quegli aspetti che risultano particolarmente utili nei contesti legati al teatro sociale.
I punti dove sogna il cuore. Pedagogia, protocolli ed esperienza / DI PALMA, Guido. - In: QUADERNI DI TEATRO CARCERE. - ISSN 2283-3471. - 7-8:(2020), pp. 20-24.
I punti dove sogna il cuore. Pedagogia, protocolli ed esperienza
Di Palma Guido
2020
Abstract
In the traditional and in the modern theatre pedagogy, the meaning and the value of human relationship have a decisive weight. Pedagogical systems are always based on a transmission of knowledge in person, through the direct con-tact between the teacher and the student. Starting from these premises analyzes the learning processes in theatre, focusing on those aspects which are particularly useful in contexts related to social theatre.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.