Capacity of infrastructure in Railway de-pends on several factors, between them Control Command and Signalling (CCS) systems aim at providing improved operation by keeping constant safety performances. This study intends to investigate the effects of ERTMS Level 3 on capacity in comparison to ERTMS Level 2 and Swedish signalling system ATC2. The study includes a comparative evaluation based on both recognized microscopic simulation tools and analytical methods, adapted for the specific purposes. The selected case study is the Southbound of city line in Stockholm (Citybanan) in the peak period under various timetable configurations. The study findings illus-trate quantitatively the increase of capacity achievable by ERTMS Level 3.
La capacità dell’infrastruttura ferroviaria dipende da diversi fattori. Tra questi, i sistemi di segnalamento e controllo (CCS) mirano a fornire un funzionamento migliore pur mantenendo prestazioni di sicurezza costanti. Questo studio intende esaminare gli effetti del livello 3 dell’ERMTS sulla capacità a confronto con il livello 2 dell’ERMTS e al sistema di segnalamento svedese ATC2. Lo studio comprende una valutazione comparativa basata su strumenti di simulazione microscopica riconosciuti e su metodi analitici adattati allo scopo specifico. Il caso di studio selezionato è il Southbound della linea suburbana di Stoccolma (Citybanan) analizzato nel periodo di punta e in varie configurazioni di orario. I risultati dello studio illustrano quantitativamente l’aumento di capacità ottenibile con il livello 3 del l’ERTMS
Migration to ERTMS for dense traffic lines: investigation methodologies and application to the Stockholm Citybanan case study // Transizione all’ERTMS per le linee a traffico intenso: metodologie di indagine e applicazione al caso di studio della Citybanan di Stoccolma / Ranjbar, V.; Ricci, S.. - In: INGEGNERIA FERROVIARIA. - ISSN 0020-0956. - 76:12(2021), pp. 937-977.
Migration to ERTMS for dense traffic lines: investigation methodologies and application to the Stockholm Citybanan case study // Transizione all’ERTMS per le linee a traffico intenso: metodologie di indagine e applicazione al caso di studio della Citybanan di Stoccolma
Ricci S.
2021
Abstract
Capacity of infrastructure in Railway de-pends on several factors, between them Control Command and Signalling (CCS) systems aim at providing improved operation by keeping constant safety performances. This study intends to investigate the effects of ERTMS Level 3 on capacity in comparison to ERTMS Level 2 and Swedish signalling system ATC2. The study includes a comparative evaluation based on both recognized microscopic simulation tools and analytical methods, adapted for the specific purposes. The selected case study is the Southbound of city line in Stockholm (Citybanan) in the peak period under various timetable configurations. The study findings illus-trate quantitatively the increase of capacity achievable by ERTMS Level 3.File | Dimensione | Formato | |
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