This paper reports the results of a study conducted to inquiry how the teachers of LES (Liceo Economico-Sociale) face the challenges of distance learning, during the period of the first national lockdown in Italy. What are the positive surprises that emerge in the new teaching and learning context? And what are the main difficulties that the teachers are facing? This study highlights the problems and the opportunities that the distance learning and teaching can offer to students and teachers, in the new context shaped by the pandemic of Covid19.

La didattica a distanza nel Liceo economico-sociale al tempo del Covid-19 / Martire, Fabrizio; Palmieri, Marco. - (2022), pp. 90-105. (Intervento presentato al convegno Quarto Convegno Nazionale della Rete Nazionale dei Licei Economico Sociali, 14-15 dicembre 2020 tenutosi a Parma).

La didattica a distanza nel Liceo economico-sociale al tempo del Covid-19

Martire Fabrizio
Primo
;
Palmieri Marco
Secondo
2022

Abstract

This paper reports the results of a study conducted to inquiry how the teachers of LES (Liceo Economico-Sociale) face the challenges of distance learning, during the period of the first national lockdown in Italy. What are the positive surprises that emerge in the new teaching and learning context? And what are the main difficulties that the teachers are facing? This study highlights the problems and the opportunities that the distance learning and teaching can offer to students and teachers, in the new context shaped by the pandemic of Covid19.
2022
Quarto Convegno Nazionale della Rete Nazionale dei Licei Economico Sociali, 14-15 dicembre 2020
distance learning; secundary school; liceo economico-sociale; covid19
04 Pubblicazione in atti di convegno::04b Atto di convegno in volume
La didattica a distanza nel Liceo economico-sociale al tempo del Covid-19 / Martire, Fabrizio; Palmieri, Marco. - (2022), pp. 90-105. (Intervento presentato al convegno Quarto Convegno Nazionale della Rete Nazionale dei Licei Economico Sociali, 14-15 dicembre 2020 tenutosi a Parma).
File allegati a questo prodotto
File Dimensione Formato  
Palmieri_didattica-a-distanza_2022.pdf

solo gestori archivio

Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione 427.6 kB
Formato Adobe PDF
427.6 kB Adobe PDF   Contatta l'autore

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1599827
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact