The aim of the article is to describe the centrality of the teaching method of italian language by Gemma Harasim. She worked in Rijeka, a multilingual context at the beginning of the 20th century. Gemma Harasim was able to mix the teaching of Italian with an innovative teaching based on the patient comparison between dialect and italian language.
Scopo dell'articolo è quello di restituire centralità al metodo di insegnamento dell'italiano di Gemma Harasim, che operò a Fiume, in un contesto multilinguistico all'inizio del Novecento. Gemma Harasim fu capace di mescolare l’insegnamento dell’italiano con una didattica innovativa basata sulla paziente comparazione fra dialetto e lingua italiana.
Fiume, primo Novecento: l’innovativa didattica dell’italiano di Gemma Harasim, moglie di Lombardo Radice / Cannizzo, Silvia. - (2018).
Fiume, primo Novecento: l’innovativa didattica dell’italiano di Gemma Harasim, moglie di Lombardo Radice
Silvia Cannizzo
Primo
2018
Abstract
The aim of the article is to describe the centrality of the teaching method of italian language by Gemma Harasim. She worked in Rijeka, a multilingual context at the beginning of the 20th century. Gemma Harasim was able to mix the teaching of Italian with an innovative teaching based on the patient comparison between dialect and italian language.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.