The paper aims to present the experience carried out by the Interfaculty Commission of Medical Education at Sapienza University of Rome. After a mapping of the development of medical education in the Italian context, the actors and activities of the Interfaculty Commission of Medical Education will be described, highlighting the strengths and weaknesses of the selected case study.
La formazione dei docenti e l’innovazione didattica in medicina. L’esperienza della CMEI alla Sapienza Università di Roma / Brancato, Giovanni. - In: SCUOLA DEMOCRATICA. - ISSN 1129-731X. - settembre-dicembre:3(2020), pp. 625-634. [10.12828/99910]
La formazione dei docenti e l’innovazione didattica in medicina. L’esperienza della CMEI alla Sapienza Università di Roma
Giovanni Brancato
2020
Abstract
The paper aims to present the experience carried out by the Interfaculty Commission of Medical Education at Sapienza University of Rome. After a mapping of the development of medical education in the Italian context, the actors and activities of the Interfaculty Commission of Medical Education will be described, highlighting the strengths and weaknesses of the selected case study.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Brancato_formazione-dei-docenti_2020.pdf
solo gestori archivio
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
194.39 kB
Formato
Adobe PDF
|
194.39 kB | Adobe PDF | Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.