The paper aims to present the experience carried out by the Interfaculty Commission of Medical Education at Sapienza University of Rome. After a mapping of the development of medical education in the Italian context, the actors and activities of the Interfaculty Commission of Medical Education will be described, highlighting the strengths and weaknesses of the selected case study.

La formazione dei docenti e l’innovazione didattica in medicina. L’esperienza della CMEI alla Sapienza Università di Roma / Brancato, Giovanni. - In: SCUOLA DEMOCRATICA. - ISSN 1129-731X. - settembre-dicembre:3(2020), pp. 625-634. [10.12828/99910]

La formazione dei docenti e l’innovazione didattica in medicina. L’esperienza della CMEI alla Sapienza Università di Roma

Giovanni Brancato
2020

Abstract

The paper aims to present the experience carried out by the Interfaculty Commission of Medical Education at Sapienza University of Rome. After a mapping of the development of medical education in the Italian context, the actors and activities of the Interfaculty Commission of Medical Education will be described, highlighting the strengths and weaknesses of the selected case study.
2020
medical education; learning and teaching in medicine; innovative didactics; teacher training
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
La formazione dei docenti e l’innovazione didattica in medicina. L’esperienza della CMEI alla Sapienza Università di Roma / Brancato, Giovanni. - In: SCUOLA DEMOCRATICA. - ISSN 1129-731X. - settembre-dicembre:3(2020), pp. 625-634. [10.12828/99910]
File allegati a questo prodotto
File Dimensione Formato  
Brancato_formazione-dei-docenti_2020.pdf

solo gestori archivio

Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione 194.39 kB
Formato Adobe PDF
194.39 kB Adobe PDF   Contatta l'autore

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1506650
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact