Poised between analog and digital, between public accusations and repositioning, the medium of television urges deep reflections especially on what will be the kinds and content that will still have citizenship in the future. Scientific literature, business documents and data converge to fruition the choice of certain types of programming, deeply rooted in the history of the medium and more interesting than ever for a projection into the future of television. Among these contents, programming for children and young stands out for its strategic positioning, especially documented by research that evaluate the situation multichannel environment.
In bilico tra analogico e digitale, tra accuse pubbliche e riposizionamento, il mezzo televisivo sollecita profonde riflessioni soprattutto su quelli che saranno i generi e i contenuti che avranno ancora cittadinanza nel futuro. Letteratura scientifica, documenti aziendali e dati di fruizione fanno convergere la scelta su alcune tipologie di programmazione, fortemente radicate nella storia del mezzo e più che mai interessanti anche per una proiezione nel futuro della televisione. Tra questi contenuti, la programmazione per bambini e ragazzi si distingue per il posizionamento strategico, documentato soprattutto dalle ricerche che restituiscono la situazione dell’ambiente multichannel.
La televisione della crisi. La programmazione per bambini e ragazzi come killer application per il futuro / Gavrila, Mihaela. - In: IN-FORMAZIONE. - ISSN 1970-6723. - STAMPA. - 6:(2010), pp. 49-58.
La televisione della crisi. La programmazione per bambini e ragazzi come killer application per il futuro
GAVRILA, Mihaela
2010
Abstract
Poised between analog and digital, between public accusations and repositioning, the medium of television urges deep reflections especially on what will be the kinds and content that will still have citizenship in the future. Scientific literature, business documents and data converge to fruition the choice of certain types of programming, deeply rooted in the history of the medium and more interesting than ever for a projection into the future of television. Among these contents, programming for children and young stands out for its strategic positioning, especially documented by research that evaluate the situation multichannel environment.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.