The paper shows some initial results of Assets4Rail, an EU founded project that aims to contribute to the modal shift towards rail by exploring, adapting and testing the most advanced technologies for railway asset monitoring and maintenance, in order to ensure a proactive and cost-effective maintenance and intervention systems on the assets (both rail infrastructure and rolling stock with regard to defects affecting the track). The core of the project is to develop an integrated system to gather and analyse information, collected by specific on-site sensors, as well as train mounted automated monitoring systems, for detecting defects that have non-negligible impacts on infrastructure. The first step of the project, as described in the present paper, is the state-of-the-art review of previous EU/national funded projects, industry solutions and research papers, to identify drivers, benchmarks and emerging solutions and assess potentially applicable technologies and solutions in the fields of sensor system for track geometry monitoring. In this context, the paper defines the requirements, classified into functional, operational, performances and safety for further developments and testing of an on-board sensor system able to measure the transversal position of the wheel in relation to the rail in order to support track geometry measurements
L’articolo descrive i primi risultati di Assets4Rail, un progetto, finanziato con fondi UE, che vuole offrire un contributo al trasferimento modale a favore della ferrovia attraverso lo studio, l’adattamento e la sperimentazione delle più avanzate tecnologie di monitoraggio e manutenzione, in modo da realizzare un sistema di intervento proattivo ed economicamente efficiente sugli asset ferroviari (intesi sia come infrastruttura, sia come materiale rotabile con particolare riguardo ai difetti che hanno conseguenze sull’armamento)). Il cuore del progetto è lo sviluppo di un sistema integrato per raccogliere ed analizzare informazioni, utilizzando specifici sensori lungo la linea o sistemi automatici di monitoraggio, montati a bordo dei veicoli commerciali, per la rilevazione di difetti che hanno impatti non trascurabili sull’infrastruttura. La prima parte del progetto, come descritto nel presente articolo, è costituita dall’indagine sullo stato dell’arte, attraverso l’esame di precedenti progetti nazionali ed europei, articoli scientifici, idee proposte dall’industria, con lo scopo di individuare catalizzatori, riferimenti e soluzioni emergenti e di valutare tecnologie e soluzioni potenzialmente applicabili nel campo dei sistemi di sensori per il monitoraggio della geometria del binario. In questo contesto l’articolo definisce i requisiti funzionali, operativi, di sicurezza e le prestazioni per lo sviluppo e la sperimentazione di un sistema di sensori da istallare a bordo, in grado di misurare la posizione trasversale della ruota rispetto alla rotaia per coadiuvare le misure della geometria del binario.
Requirement specifications for track measuring and monitoring systems // Specifiche di requisiti per sistemi di misura e monitoraggio del binario / Antognoli, Marco; Marinacci, Cristiano; Ricci, Stefano; Rizzetto, Luca. - In: INGEGNERIA FERROVIARIA. - ISSN 0020-0956. - 2020:11(2020), pp. 841-864.
Requirement specifications for track measuring and monitoring systems // Specifiche di requisiti per sistemi di misura e monitoraggio del binario
Marco Antognoli;Cristiano Marinacci;Stefano Ricci;Luca Rizzetto
2020
Abstract
The paper shows some initial results of Assets4Rail, an EU founded project that aims to contribute to the modal shift towards rail by exploring, adapting and testing the most advanced technologies for railway asset monitoring and maintenance, in order to ensure a proactive and cost-effective maintenance and intervention systems on the assets (both rail infrastructure and rolling stock with regard to defects affecting the track). The core of the project is to develop an integrated system to gather and analyse information, collected by specific on-site sensors, as well as train mounted automated monitoring systems, for detecting defects that have non-negligible impacts on infrastructure. The first step of the project, as described in the present paper, is the state-of-the-art review of previous EU/national funded projects, industry solutions and research papers, to identify drivers, benchmarks and emerging solutions and assess potentially applicable technologies and solutions in the fields of sensor system for track geometry monitoring. In this context, the paper defines the requirements, classified into functional, operational, performances and safety for further developments and testing of an on-board sensor system able to measure the transversal position of the wheel in relation to the rail in order to support track geometry measurementsFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Antognoli_Requirement-specifications-for_2020.pdf
accesso aperto
Note: http://www.ingegneriaferroviaria.it/web/it/content/specifiche-di-requisiti-sistemi-di-misura-e-monitoraggio-del-binario
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
2.06 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.06 MB | Adobe PDF |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.