Az első szerzőnek jelen tanulmányt megalapozó alapötletét Rózsavölgyi Edit (2015) értekezésének alábbi két alapgondolata adta: I. A magyar mint idegen nyelv oktatását a kognitív nyelvészet eredményeinek a pedagógiai gyakorlatba való átültetésére kellene alapozni. II. Minden leírási részterületen azokat a nyelv(észet)i megfigyeléseket és általánosításokat kell bemutatni, amelyek a legtöbbet mondanak, vállalva azt, hogy egyidejűleg alkalmazunk olyan leíró tartalmakat, amelyek egymással kibékíthetetlen ideológiai ellentétben álló elméletekben fogantak. Tanulmányunkban a fenti két tézisnek a magyar közoktatásban való érvényesítésére teszünk javaslatot.
Questo lavoro ha preso spunto da due idee di Edit Rózsavölgyi (2015): 1. L'insegnamento dell'ungherese come lingua straniera dovrebbe basarsi sulla traduzione dei risultati della linguistica cognitiva nella pratica pedagogica. 2. In ogni area descrittiva devono essere presentate le osservazioni e le generalizzazioni della lingua e della linguistica che sono le più informative, anche se questo può significare l'applicazione simultanea di contenuti descrittivi concepiti nell'ambito di teorie ideologicamente conflittuali o addirittura incompatibili. Nel nostro studio proponiamo di far valere queste due tesi nell'istruzione pubblica ungherese.
Magyar nyelvtan helyett Magyar nyelvtan és általános nyelvi világkép tanóra (Introducing "Hungarian grammar and linguistic world conceptualization class" instead of "Hungarian grammar class") / Alberti, Gábor; Dóla, Mónika; Károly, Márton; Rózsavölgyi, Edit. - (2017), pp. 9-29.
Magyar nyelvtan helyett Magyar nyelvtan és általános nyelvi világkép tanóra (Introducing "Hungarian grammar and linguistic world conceptualization class" instead of "Hungarian grammar class")
Rózsavölgyi, Edit
2017
Abstract
Questo lavoro ha preso spunto da due idee di Edit Rózsavölgyi (2015): 1. L'insegnamento dell'ungherese come lingua straniera dovrebbe basarsi sulla traduzione dei risultati della linguistica cognitiva nella pratica pedagogica. 2. In ogni area descrittiva devono essere presentate le osservazioni e le generalizzazioni della lingua e della linguistica che sono le più informative, anche se questo può significare l'applicazione simultanea di contenuti descrittivi concepiti nell'ambito di teorie ideologicamente conflittuali o addirittura incompatibili. Nel nostro studio proponiamo di far valere queste due tesi nell'istruzione pubblica ungherese.File | Dimensione | Formato | |
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