The challenge of a communication and social research magazine, which dedicates a monograph to the characteristics and imaginary around the Italian restaurant, pave the way to a consequential curiosity, related with the rebirth of new kinds of food consumption, faster than the traditional food. The paper shows, also through some Italian best practices, the role played by the “street food” for the promotion of local production and the Italian food brand, characterized by a framework that makes food and its enhancement an important part of Cultural Heritage.
La sfida di una rivista di comunicazione e ricerca sociale, che sceglie di dedicare un monografico alle caratteristiche e agli immaginari che si creano intorno al ristorante italiano, apre la strada a una successiva curiosità, fortemente ancorata alla rinascita di nuove forme di consumo del cibo, più veloci e “di passaggio” rispetto alla ristorazione tradizionale, ma non per questo meno interessanti da studiare, come lo street food. Questo contributo si propone, dunque, di illustrare, anche attraverso il riferimento ad alcune best practice italiane, il contributo dello street food alla valorizzazione della produzione locale e del brand italian food, entro una cornice che fa diventare il cibo e la sua valorizzazione parte integrante del Cultural Heritage.
Il ristorante si fa strada. Lo street food tra tradizione enogastronomica e innovazione comunicativa / Gavrila, Mihaela. - In: COMUNICAZIONEPUNTODOC. - ISSN 2282-0140. - 1:19/2018(2018), pp. 161-172.
Il ristorante si fa strada. Lo street food tra tradizione enogastronomica e innovazione comunicativa.
Mihaela Gavrila
Primo
2018
Abstract
The challenge of a communication and social research magazine, which dedicates a monograph to the characteristics and imaginary around the Italian restaurant, pave the way to a consequential curiosity, related with the rebirth of new kinds of food consumption, faster than the traditional food. The paper shows, also through some Italian best practices, the role played by the “street food” for the promotion of local production and the Italian food brand, characterized by a framework that makes food and its enhancement an important part of Cultural Heritage.File | Dimensione | Formato | |
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