PICCIONI, NICCOLO
PICCIONI, NICCOLO
DIPARTIMENTO DI MANAGEMENT
Becoming a tree when I will be dead? Why not! An explorative research on Generation Z and innovative green death practices
2022 Nosi, Costanza; Piccioni, Niccolo; Bartoli, Chiara; Iasevoli, Gennaro
Becoming a tree when I will be dead? Why not! Generation X, Y and Z, and innovative green death practices
2023 Nosi, Costanza; D'Agostino, Antonella; Piccioni, Niccolo; Bartoli, Chiara
Consumer nostalgia in the Commonwealth of Independent States. An explorative study
2022 Sekerova, Asselya; Nosi, Costanza; Bartoli, Chiara; Piccioni, Niccolo
Consumers’ willingness to use the Metaverse for information search: An investigation of the underlying mechanism and critical determinants
2024 Gursoy, Dogan; Sfodera, Fabiola; Piccioni, Niccolo; Nosi, Costanza; Chi, Christina G.; Chi, Oscar (Hengxuan)
Costruire la consumer-brand relationship nel Metaverso: una ricerca quali-quantitativa sull’industria alberghiera
2024 Piccioni, Niccolo
COVID-19 and the digitization of business events. How the health crisis accelerated ethical issues
2023 Piccioni, Niccolo; Nosi, Costanza; Ottolenghi, Chiara; Nevi, Giulia
Dialoghi di sostenibilità. La comunicazione tra aziende italiane, stakeholders e consumatori
2022 Mazza, Barbara; Piccioni, Niccolo
Digital immortality. The emerging business of AI-based posthumous consumer services
2024 Nosi, Costnza; Mattiacci, Alberto; Piccioni, Niccolo
Event Marketing
2022 Piccioni, Niccolo
From physical to metaversal events. An exploratory study
2023 Piccioni, Niccolo
Lasciare il mondo rendendolo un posto migliore. Innovazioni funerarie green e comportamenti di consumo emergenti
2023 Nosi, Costanza; Piccioni, Niccolo
Lusso, sostenibilità e ‘Made In’ nella comunicazione di marketing dei prodotti sostenibili. Un’analisi qualitativa esplorativa sulle B Corp italiane
2024 Piccioni, Niccolo; Romano, Rosa; Mattiacci, Alberto
Metaverso. Un'analisi semantica della letteratura scientifica
2022 Piccioni, Niccolo; Nosi, Costanza
Museum Chatbots: come capire se il tuo bot funzionerà attraverso l’analisi tassonomica della letteratura scientifica
2022 Orekhova, Anastasia; Ottolenghi, Chiara; Piccioni, Niccolo; Nevi, Giulia
Quando dire “non sto bene” diventa più facile: il digitale a servizio del benessere mentale degli italiani
2024 Piccioni, Niccolo
Start-up innovative a significativo impatto sociale e marketing. Il caso Movendo Technology
2021 Nosi, Costanza; Bartoli, Chiara; Piccioni, Niccolò; Iasevoli, Gennaro; Michelini, Laura
SUSTAINABLE FASHION ADVERTISING OF SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES: EVIDENCE FROM MADE IN ITALY COMPANIES
2024 Piccioni, Niccolo; Romano, Rosa
Understanding sustainability paradoxes in event design and management: Insights from Italian event organizers
2024 Nosi, Costanza; Piccioni, Niccolo; Mattiacci, Alberto
What is a phygital sporting event? Evidence from the World Alpine Ski Championships Cortina 2021 opening ceremony
2021 Piccioni, Niccolò; Bartoli, Chiara; Nosi, Costanza; Mattiacci, Alberto