DE VINCENZO, CONNY

DE VINCENZO, CONNY  

Mostra prodotti
Risultati 1 - 13 di 13 (tempo di esecuzione: 0.026 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Autoregolazione dell’apprendimento e motivazione allo studio. Identificazione di fattori predittivi del rischio di drop-out 2019 Biasi, V.; Patrizi, N.; De Vincenzo, C.
Cognitive strategies for self-regulation of learning and motivation to study. Construction of average profiles of cognitive functioning and motivational structure for the prevention of drop-out 2018 Biasi, Valeria; DE VINCENZO, Conny; Patrizi, Nazarena
Cognitive strategies, motivation to learning, levels of wellbeing and risk of drop-out: An empirical longitudinal study for qualifying ongoing university guidance services 2018 Biasi, V.; De Vincenzo, C.; Patrizi, N.
Cognitive Study Strategies and Motivational Orientations among University Students: A Latent Profile Analysis 2024 De Vincenzo, Conny; Carpi, Matteo
Evaluation of predictive factors in the drop-out phenomenon: interaction of latent personal factors and social-environmental context 2019 Biasi, V.; De Vincenzo, C.; Fagioli, S.; Mosca, M.; Patrizi, N.
I servizi di counselling universitario in Italia e all’estero: principali modalità e strumenti 2019 Patrizi, Nazarena; De Vincenzo, Conny; Mosca, Mauro
Insomnia and Vital-Exhaustion in Patients with Type 2 Diabetes 2015 Violani, Cristiano; PINTO FERNANDES, MARIANA LUÍSA; Smit, Diana; Maes, Stan; De Vincenzo, Conny; Filardi, Tiziana; Morano, Susanna
Livelli di benessere, strategie cognitive, motivazione allo studio e rischio di drop-out: una indagine in ottica longitudinale per la qualificazione dei Servizi Universitari di Orientamento 2019 Biasi, V.; De Vincenzo, C.; Patrizi, N.
Orientamento universitario in entrata e in uscita: principali modalità e strumenti 2019 De Vincenzo, Conny; Patrizi, Nazarena; Mosca, Mauro
Relazioni tra autoregolazione dell’apprendimento, motivazioni e successo accademico degli studenti. Identificazione di fattori predittivi del rischio di drop-out 2017 Biasi, Valeria; DE VINCENZO, Conny; Patrizi, Nazarena
The colloquium for university guidance in facilitating academic success: An experimental study 2017 Biasi, V.; Patrizi, N.; De Vincenzo, C.; Mosca, M.
The combined application of MMPI-2 and OQ-45 to detect and measure the effectiveness of psychological university counselling 2020 Biasi, Valeria; De Vincenzo, Conny; Patrizi, Nazarena; Mosca, Mauro; Fagioli, Sabrina
The effectiveness of university counselling for improving academic outcomes and well-being 2016 Biasi, Valeria; Patrizi, Nazarena; Mosca, Mauro; DE VINCENZO, Conny