CAPIRCI, OLGA
CAPIRCI, OLGA
Audio guide e audio-video guide
2024 Bernacchia, M.; Capirci, O.; Di Renzo, A.; Galesi, G.; Leporini, B.; Montuschi, C.; Pennacchi, B.
Iconicity as a communicative strategy in sign languages. Quantitative vs. qualitative modulations of constructed action for children and adults
2024 Slonimska, A.; Di Renzo, A.; Kanakanti, M.; Campisi, E.; Capirci, O.; Özyürek, A.
Indicazioni per la progettazione senso-percettiva
2024 Capirci, O.; Di Renzo, A.; Pennacchi, B.
La Scienza si fa in 100
2024 Pagano, A.; Pennacchi, B.; Di Renzo, A.; Leporini, B.; Pietroni, E.; Galesi, G.; Biocca, L.; Buzzi, M.; Capirci, O.
Lingue dei segni
2024 Capirci, O.; Di Renzo, A.; Pennacchi, B.
Nothing About Us Without Us: a participatory design for an Inclusive Signing Tiago Robot
2022 Antonioni, Emanuele; Sanalitro, Cristiana; Capirci, Olga; Di Renzo, Alessio; D'Aversa, Maria Beatrice; Bloisi, Domenico; Wang, Lun; Bartoli, Ermanno; Diaco, Lorenzo; Presutti, Valentina; Nardi, Daniele
Pannelli espositivi
2024 Bernacchia, M.; Capirci, O.; Ceccarani, P.; Contardi, A.; Di Renzo, A.; Leporini, B.; Pennacchi, B.
Perspectives of artificial intelligence: Mind, work and society in the world of machine Learning
2018 Falcone, R.; Capirci, O.; Lucidi, F.; Zoccolotti, E. P.
Progetto MAPS - Musei Accessibili per le Persone Sorde
2024 Capirci, O.; Di Renzo, A.; Pennacchi, B.
Prospettive di intelligenza artificiale: mente, lavoro e società nel mondo del machine learning
2018 Falcone, Rino; Capirci, Olga; Lucidi, Fabio; Zoccolotti, Pierluigi
Reflecting on AI reveals the variety and complexity of the involved competences. Response to comments
2018 Falcone, R.; Capirci, O.; Lucidi, F.; Zoccolotti, E. P.
Riflettere sull'IA rivela la varietà e complessità delle competenze coinvolte. Risposta ai commenti
2018 Falcone, Rino; Capirci, Olga; Lucidi, Fabio; Zoccolotti, Pierluigi
Sito web
2024 Bernacchia, M.; Leporini, B.; Galesi, G.; Capirci, O.; Di Renzo, A.; Pennacchi, B.; Ceccarani, P.; Contardi, A.
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Audio guide e audio-video guide | 2024 | Bernacchia, M.; Capirci, O.; Di Renzo, A.; Galesi, G.; Leporini, B.; Montuschi, C.; Pennacchi, B. | |
Iconicity as a communicative strategy in sign languages. Quantitative vs. qualitative modulations of constructed action for children and adults | 2024 | Slonimska, A.; Di Renzo, A.; Kanakanti, M.; Campisi, E.; Capirci, O.; Özyürek, A. | |
Indicazioni per la progettazione senso-percettiva | 2024 | Capirci, O.; Di Renzo, A.; Pennacchi, B. | |
La Scienza si fa in 100 | 2024 | Pagano, A.; Pennacchi, B.; Di Renzo, A.; Leporini, B.; Pietroni, E.; Galesi, G.; Biocca, L.; Buzzi, M.; Capirci, O. | |
Lingue dei segni | 2024 | Capirci, O.; Di Renzo, A.; Pennacchi, B. | |
Nothing About Us Without Us: a participatory design for an Inclusive Signing Tiago Robot | 2022 | Antonioni, Emanuele; Sanalitro, Cristiana; Capirci, Olga; Di Renzo, Alessio; D'Aversa, Maria Beatrice; Bloisi, Domenico; Wang, Lun; Bartoli, Ermanno; Diaco, Lorenzo; Presutti, Valentina; Nardi, Daniele | |
Pannelli espositivi | 2024 | Bernacchia, M.; Capirci, O.; Ceccarani, P.; Contardi, A.; Di Renzo, A.; Leporini, B.; Pennacchi, B. | |
Perspectives of artificial intelligence: Mind, work and society in the world of machine Learning | 2018 | Falcone, R.; Capirci, O.; Lucidi, F.; Zoccolotti, E. P. | |
Progetto MAPS - Musei Accessibili per le Persone Sorde | 2024 | Capirci, O.; Di Renzo, A.; Pennacchi, B. | |
Prospettive di intelligenza artificiale: mente, lavoro e società nel mondo del machine learning | 2018 | Falcone, Rino; Capirci, Olga; Lucidi, Fabio; Zoccolotti, Pierluigi | |
Reflecting on AI reveals the variety and complexity of the involved competences. Response to comments | 2018 | Falcone, R.; Capirci, O.; Lucidi, F.; Zoccolotti, E. P. | |
Riflettere sull'IA rivela la varietà e complessità delle competenze coinvolte. Risposta ai commenti | 2018 | Falcone, Rino; Capirci, Olga; Lucidi, Fabio; Zoccolotti, Pierluigi | |
Sito web | 2024 | Bernacchia, M.; Leporini, B.; Galesi, G.; Capirci, O.; Di Renzo, A.; Pennacchi, B.; Ceccarani, P.; Contardi, A. |