REA, MONICA
REA, MONICA
DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA DINAMICA, CLINICA E SALUTE
Acetyl-L-carnitine reduces impulsive behaviour in adolescent rats
2004 Walter, Adriani; Rea, Monica; Baviera, ; William, Invernizzi; Mirjana, Carli; Orlando, Ghirardi; Antonio, Caprioli; Giovanni, Laviola
Adaptive Behavior Assessment System - second edition: contributo alla taratura italiana (1-18 anni)
2014 Ferri, Rosa; Orsini, Arturo; Rea, Monica
Adaptive behavior assessment system – Second Edition, ABAS-II Adattamento Italiano
2014 Ferri, Rosa; Orsini, Arturo; Rea, Monica
Assessing social emotional competence in gifted children by the Intelligence and Development Scales
2018 Landi, Maria; Rea, Monica; Ferri, Rosa
Assessing the attentional networks in children: a child version of the ANTI
2021 Casagrande, Maria; Marotta, Andrea; Martella, Diana; Volpari, Elisa; Agostini, Francesca; Favieri, Francesca; Forte, Giuseppe; Rea, Monica; Ferri, Rosa; Giordano, Vito; Giovannoli, Jasmine
Assessing the three attentional networks in children from three to six years. A child-friendly version of the Attentional Network Test for Interaction
2021 Casagrande, Maria; Marotta, Andrea; Martella, Diana; Volpari, Elisa; Agostini, Francesca; Favieri, Francesca; Forte, Giuseppe; Rea, Monica; Ferri, Rosa; Giordano, Vito; Doricchi, Fabrizio; Giovannoli, Jasmine
Assessment of a long-term developmental relationship-based approach in children with autism spectrum disorder
2015 Di Renzo, Magda; Di Castelbianco, Federico Bianchi; Petrillo, Massimiliano; Racinaro, Lidia; Rea, Monica
Attachment relationship to teacher and intensity of emotional expression in children with Down syndrome in regular kindergarten and nursery school
2016 Rea, Monica; Ferri, Rosa; Nemola, Alessandra; Langher, Viviana; Lai, Carlo
Bambini ad alto potenziale cognitivo tra sistemi familiari ed educativi
2017 Landi, Maria; Rea, Monica; Ferri, Rosa
Bayley: scales of infant and Toddler development-terza edizione. Contributo alla taratura italiana
2015 Ferri, Rosa; Orsini, Arturo; Rea, Monica; Stoppa, Ernesto; Mascellani, Francesca
Beneficial effects of enriched environment on adolescent rats from stressed pregnancies
2004 Giovanni, Laviola; Rea, Monica; Sara Morley, Fletcher; Simonetta Di, Carlo; Antonella, Bacosi; Roberta De, Simone; Mario, Bertini; Roberta, Pacifici
Environmental enrichment during adolescence reverses the effects of prenatal stress on play behaviour and HPA axis reactivity in rats
2003 S., MORLEY FLETCHER; Rea, Monica; S., Maccari; G., Laviola
Evaluation of the global development in age-school children through the Intelligence and Development Scales (IDS): presentation of a European instrument
2015 Rea, Monica; Ferri, Rosa; Casagrande, Maria
From the emotional integration to the cognitive construction: the developmental approach of Turtle Project in children with autism spectrum disorder
2016 Di Renzo, M.; Bianchi di Castelbianco, F.; Petrillo, M.; Vanadia, E.; Racinaro, L.; Rea, Monica
Funzioni esecutive e competenza socio-emozionale nei bambini dai 5 ai 7 anni
2021 Agostini, Francesca; Ferri, Rosa; Rea, Monica; Casagrande, Maria
Gli eventi che capitano: studi che valutano l’effetto del verificarsi di un evento senza prendere in considerazione le caratteristiche del soggetto
2013 Solano, Luigi; Rea, Monica
Gli eventi sperimentali
2013 Solano, Luigi; Rea, Monica
Griffiths III. manuale parte II Somministrazione e scoring
2019 Lanfranchi, Silvia; Rea, Monica; Ferri, Rosa; Vianello, Renzo
Griffiths III: Nuove e più rapide procedure di somministrazione
2019 Matteo, Ciancaleoni; Zaccaria, Sara; Rea, Monica; Lanfranchi, Silvia; Ferri, Rosa; Vianello, Renzo
I sistemi relazionali e comunicativi nelle famiglie di bambini con impianto cocleare.
2014 Rea, Monica