DI LEO, Ines

DI LEO, Ines  

Mostra prodotti
Risultati 1 - 8 di 8 (tempo di esecuzione: 0.02 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A map of factors influencing reading literacy across European countries: Direct, indirect and moderating effects 2011 Alivernini, Fabio; Lucidi, Fabio; Sara, Manganelli; Ines Di, Leo
An evaluation of factors influencing reading literacy across Italian 4th grade students 2010 Alivernini, Fabio; Manganelli, Sara; Vinci, Emanuela; DI LEO, Ines
Expected political participation in Italy. A study based on Italian ICCS data 2012 Manganelli, Sara; Alivernini, Fabio; Lucidi, Fabio; DI LEO, Ines
How Classroom Composition and Size Shape Adolescent School Victimization: Insights from a Doubly Latent Multilevel Analysis of Population Data 2025 Cavicchiolo, Elisa; Raimondi, Giulia; Girelli, Laura; Zacchilli, Michele; Dawe, James; Di Leo, Ines; Diotaiuti, Pierluigi; Palombi, Tommaso; Chirico, Andrea; Lucidi, Fabio; Alivernini, Fabio; Manganelli, Sara
Indagine IEA PIRLS 2016 - Rapporto Nazionale - Cap.5 Contesto familiare, caratteristiche dello studente e atteggiamenti verso la lettura. 2018 DI LEO, Ines
Psychometric properties and validity of an instrument measuring lower secondary students’ perceived competence in educational decision-making process 2015 DI LEO, Ines; Alivernini, Fabio; Lucidi, Fabio
Studenti svantaggiati e fattori di promozione della resilienza 2017 Alivernini, F.; Manganelli, S.; Lucidi, F.; Di Leo, I.; Cavicchiolo, E.
“Democratic climate in classroom, does it make any difference?” 2011 Alivernini, F.; Di Leo, I.; Manganelli, S.