The BRIEF-P is the first standardized rating scale designed to specifically measure the range of executive function in preschool-aged children. Features and benefits Measures multiple aspects of executive functioning; scales include Inhibit, Shift, Emotional Control, Working Memory, and Plan/Organize. Useful in assessing preschool-aged children with such medical, acquired neurological, and developmental conditions as prematurity, emerging learning disabilities and attention disorders, language disorders, traumatic brain injuries, lead exposure, and pervasive developmental disorders/autism. Test structure A single Rating Form allows parents, teachers, and day care providers to rate a child’s executive functions within the context of his or her everyday environments—home and preschool. Three broad indexes (Inhibitory Self-Control, Flexibility, and Emergent Metacognition), one composite score, and two validity scales (Inconsistency and Negativity) are provided.
Valutazione precoce: costruito per rilevare il comportamento di bambini di età compresa tra i 2 e i 5 anni, il BRIEF-P offre la possibilità di un assessment strutturato del funzionamento esecutivo in una fascia di età molto precoce, massimizzando l’opportunità di rilevare carenze e difficoltà e di intervenire tempestivamente. Focalizzazione sui comportamenti nei contesti di vita: la struttura a questionario consente di sistematizzare la frequenza di comportamenti agiti dal bambino nella vita di tutti i giorni; la compilazione indipendente da parte di insegnanti o genitori, permette di registrare informazioni sulle manifestazioni delle funzioni esecutive in contesti diversi, particolarmente utili a livello clinico e diagnostico. Vasta letteratura di riferimento e trial clinici: il BRIEF-P è utilizzato in tutto il mondo per la particolare combinazione tra agilità e affidabilità nei più diversi trial clinici, proprio perché può contare su una corposa letteratura a supporto della sua riconosciuta e condivisa validità, e quindi essere applicato sia per la diagnosi clinica che per la valutazione degli esiti in un ampio range di condizioni di sviluppo atipico.
Adattamento italiano del BRIEF-P Behavior Rating Inventory Of Executive Function. Preschool version / Marano, Assunta; Devescovi, Antonella. - STAMPA. - (2014).
Adattamento italiano del BRIEF-P Behavior Rating Inventory Of Executive Function. Preschool version.
Marano, Assunta;DEVESCOVI, Antonella
2014
Abstract
The BRIEF-P is the first standardized rating scale designed to specifically measure the range of executive function in preschool-aged children. Features and benefits Measures multiple aspects of executive functioning; scales include Inhibit, Shift, Emotional Control, Working Memory, and Plan/Organize. Useful in assessing preschool-aged children with such medical, acquired neurological, and developmental conditions as prematurity, emerging learning disabilities and attention disorders, language disorders, traumatic brain injuries, lead exposure, and pervasive developmental disorders/autism. Test structure A single Rating Form allows parents, teachers, and day care providers to rate a child’s executive functions within the context of his or her everyday environments—home and preschool. Three broad indexes (Inhibitory Self-Control, Flexibility, and Emergent Metacognition), one composite score, and two validity scales (Inconsistency and Negativity) are provided.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.