The publication presents and documents the experience of the Arts and Learning Project, which introduces the themes of learning and its facilitation through art. This experience represents a new approach to teaching and museum visit overthrowing the subject of the visit and the leading role of the observer's point of view. The approach described can provide some insight on new way of the student involvement in different learning environments. Furthermore this method can to answer to cultural level and curiosity of different kind of public.
La pubblicazione presenta e documenta l’esperienza del Progetto Arte e Apprendimento che introduce alle tematiche dell’apprendimento e della sua facilitazione attraverso l’arte. Tale esperienza rappresenta un nuovo approccio alla didattica e alla visita museale rovesciando il punto di vista del soggetto della visita e del protagonismo dell’osservatore. L’approccio descritto e le esperienze raccontate possono fornire delle riflessioni su nuove “strade” per il coinvolgimento degli studenti nei diversi ambienti di apprendimento e il coinvolgimento di “diversi” pubblici nel museo.
Arte e apprendimento - Strategie di pensiero visuale / Ferrara, Vincenza. - ELETTRONICO. - (2014).
Arte e apprendimento - Strategie di pensiero visuale
FERRARA, Vincenza
2014
Abstract
The publication presents and documents the experience of the Arts and Learning Project, which introduces the themes of learning and its facilitation through art. This experience represents a new approach to teaching and museum visit overthrowing the subject of the visit and the leading role of the observer's point of view. The approach described can provide some insight on new way of the student involvement in different learning environments. Furthermore this method can to answer to cultural level and curiosity of different kind of public.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Ferrara_arte-e-apprendimento_2014.pdf
solo gestori archivio
Note: volume per pubblicazione e-book
Tipologia:
Documento in Post-print (versione successiva alla peer review e accettata per la pubblicazione)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
2.2 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.2 MB | Adobe PDF | Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.