This paper illustrates the evolution of advertising in recent years, from the viewpoint of the role (implicitely) ascribed to the reader/addresse. It is argued that the meaning of this kind of messages is somehow "hidden" under their formal means of expession and needs a genuine interpretative approach to be singled out. Both the presupposition devices and the reader's encylopaedia are stimulated in order to make sense of the communication event.

Dispositivi retorici nella pubblicità: verso una comunicazione interattiva / Gensini, Stefano. - STAMPA. - (2011), pp. 63-85.

Dispositivi retorici nella pubblicità: verso una comunicazione interattiva

GENSINI, STEFANO
2011

Abstract

This paper illustrates the evolution of advertising in recent years, from the viewpoint of the role (implicitely) ascribed to the reader/addresse. It is argued that the meaning of this kind of messages is somehow "hidden" under their formal means of expession and needs a genuine interpretative approach to be singled out. Both the presupposition devices and the reader's encylopaedia are stimulated in order to make sense of the communication event.
2011
Parole ed estetica dei nuovi media
978-88-430-4621-8
Analisi della pubblicità, teorie della comunicazione, inferenza, codice, linguaggio verbale, iconicità
02 Pubblicazione su volume::02a Capitolo o Articolo
Dispositivi retorici nella pubblicità: verso una comunicazione interattiva / Gensini, Stefano. - STAMPA. - (2011), pp. 63-85.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/885065
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact