Informatica Zero describes an ideal learning pathway to programming for primary and preprimary school teachers in service and in training. After an introduction on the theoretical grounding of the proposal, presenting the frame of Semiotic Mediation developed in mathematics education, the authors present various microworld of increasing complexity to introduce the reader to a number of possible programming activities that can be proposed in the early mathematics classroom.
Informatica Zero descrive un percorso ideale di avvio all'informatica per docenti della scuola dell'infanzia e primaria in formazione e in servizio. Dopo un'introduzione riguardante il quadro teorico di riferimento della Mediazione Semiotica elaborato nella ricerca in Didattica della Matematica, vengono introdotti micromondi di complessità crescente con lo scopo di fornire indicazioni.
Informatica zero: un percorso formativo per insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria / BACCAGLINI FRANK, ANNA ETHELWYN; Ramploud, Alessandro; Bartolini Bussi, M. Giuseppina. - ELETTRONICO. - (2012).
Informatica zero: un percorso formativo per insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria.
BACCAGLINI FRANK, ANNA ETHELWYN;
2012
Abstract
Informatica Zero describes an ideal learning pathway to programming for primary and preprimary school teachers in service and in training. After an introduction on the theoretical grounding of the proposal, presenting the frame of Semiotic Mediation developed in mathematics education, the authors present various microworld of increasing complexity to introduce the reader to a number of possible programming activities that can be proposed in the early mathematics classroom.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.