The manual deals with the franchise in terms of definitions, characteristics and opportunities / criticality of the franchise. In the book defines the characteristics of the figures in the franchise agreement, the franchisor and franchisee. Aspects are related to marketing, the role of the commercial brand and mechanisms that success story behind it. Particular attention is paid to the aspects related to the characteristics of the store and the ability reminiscent of the brand and the individual prodottto. A section of the book is dedicated regulatory and legal aspects of the franchise agreement, highlighting those that are the peculiarities and constraints to consider in order to establish with the franchisor.
Il manuale affronta il tema del franchising dal punto di vista delle definizioni, delle caratteristiche e delle opportunità/criticità dell’affiliazione commerciale. Nel volume sono definite le caratteristiche delle figure presenti nel contratto di franchising, il franchisor e franchisee. Sono approfonditi gli aspetti legati al marketing, il ruolo del brand commerciale e i meccanismi che ne decretano il successo. Particolare attenzione è rivolta agli aspetti legati alla caratteristiche del punto vendita e alla capacità rievocativa della marca e del singolo prodotto. Vengono affrontati gli aspetti normativi e legali del contratto di affiliazione commerciale, evidenziando quelle che sono le peculiarità e i vincoli da tenere presenti per poter instaurare con il franchisor.
Il Franchising. Aspetti economici, giuridici e fiscali / M., Amoroso; Quattrociocchi, Bernardino. - STAMPA. - (2014), pp. 1-245.
Il Franchising. Aspetti economici, giuridici e fiscali
QUATTROCIOCCHI, BERNARDINO
2014
Abstract
The manual deals with the franchise in terms of definitions, characteristics and opportunities / criticality of the franchise. In the book defines the characteristics of the figures in the franchise agreement, the franchisor and franchisee. Aspects are related to marketing, the role of the commercial brand and mechanisms that success story behind it. Particular attention is paid to the aspects related to the characteristics of the store and the ability reminiscent of the brand and the individual prodottto. A section of the book is dedicated regulatory and legal aspects of the franchise agreement, highlighting those that are the peculiarities and constraints to consider in order to establish with the franchisor.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.