The book addresses the issue of integration of principles, tools and strategies of organizational communication within the school . The book is divided into two parts: one more theoretical on principal theories and models applicable in the context of organizational communication at school one more pragmatic with application of communication tools in specific educational reality .
il libro affronta il tema dell'integrazione di principi, strumenti e strategie della comunicazione organizzativa all'interno del contesto scolastico. La struttura del libro si divide in due parti: una più teorica sulle principali teorie e modelli di comunicazione organizzativa applicabili nel contesto scuola e una più pragmatica con percorsi applicativi di strumenti comunicativi in micro realtà formative
Una scuola che comunica. Strumenti e strategie di comunicazione interna / Cortoni, Ida. - STAMPA. - (2009), pp. 1-282.
Una scuola che comunica. Strumenti e strategie di comunicazione interna
CORTONI, IDA
2009
Abstract
The book addresses the issue of integration of principles, tools and strategies of organizational communication within the school . The book is divided into two parts: one more theoretical on principal theories and models applicable in the context of organizational communication at school one more pragmatic with application of communication tools in specific educational reality .I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.