The essay reflects on the role of sociology of cultural and communicative processes in the formation of the designer of Visual Communication and Multimedia, by focusing attention on the new editorial products for tablets and smartphones, one of the most advanced frontiers in publishing. Their evolution and design for mobile communication show the crucial role of proper training based on the knowledge of the social context, the needs of the public and how to use the new device.
Il saggio riflette sul ruolo della sociologia dei processi culturali e comunicativi nella formazione del designer della Comunicazione Visiva e Multimediale, concentrando in modo esemplificativo l’attenzione sui nuovi prodotti editoriali per tablet e smartphone, una delle frontiere più all’avanguardia nel campo dell’editoria. La loro evoluzione e la progettazione per la comunicazione mobile mostrano infatti il ruolo decisivo di un’adeguata formazione orientata a conoscere il contesto sociale, i bisogni dei pubblici e le modalità di impiego dei nuovi device.
Comunicazione mobile e nuovi prodotti editoriali / Valentini, Elena. - STAMPA. - (2013), pp. 50-59.
Comunicazione mobile e nuovi prodotti editoriali
VALENTINI, Elena
2013
Abstract
The essay reflects on the role of sociology of cultural and communicative processes in the formation of the designer of Visual Communication and Multimedia, by focusing attention on the new editorial products for tablets and smartphones, one of the most advanced frontiers in publishing. Their evolution and design for mobile communication show the crucial role of proper training based on the knowledge of the social context, the needs of the public and how to use the new device.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.