The book aims to give adequate cognizance of the changes that relate to the production and the intermediation of insurance companies. In the first part, after outlining the characters 'multi-product' of the insurance business and the associated risks, are developed through careful framing logic and classification, the main features of life insurance products and supplementary pension in the Italian market. In the second part, we offer a review of damage insurance products, illustrating the most relevant case studies, organized for homogeneous groups (property damage, personal injury, civil liability). The third part focuses finally on multichannel distribution strategy. As well as teaching support for university courses, the volume must be understood as a useful tool for those who, within the insurance companies, covers functions directly related to the core business of these financial intermediaries. The text is, for this purpose, written with a style exhibition simple and clear, allowing the reader to have a full understanding of the concepts illustrated progressively.

Il volume mira a dare adeguata contezza dei cambiamenti che attengono all’intermediazione e alla produzione delle imprese assicurative. Nella prima parte, dopo aver delineato i caratteri «multiprodotto» del business assicurativo e i rischi associati, vengono sviluppate, attraverso un attento inquadramento logico e di classificazione, le principali caratteristiche dei prodotti assicurativi vita e di previdenza complementare presenti nel mercato italiano. Nella seconda parte, viene offerta una rassegna dei prodotti assicurativi danni, illustrando le casistiche più rilevanti, organizzate per gruppi omogenei (danni alle cose, danni alle persone, responsabilità civile). La terza parte si concentra, infine, sulla strategia distributiva multicanale. Oltre che come supporto didattico per i corsi universitari, il volume deve intendersi anche come un utile strumento per chi, all’interno delle imprese di assicurazione, ricopra funzioni legate direttamente al core business di questi intermediari finanziari. Il testo è, a questo scopo, scritto con uno stile espositivo semplice e chiaro, che consenta al lettore di avere una piena comprensione dei concetti progressivamente illustrati.

Prefazione / Leone, Paola; Tutino, Franco Luciano. - STAMPA. - (2012), pp. XV-XVIII.

Prefazione

LEONE, Paola;TUTINO, Franco Luciano
2012

Abstract

The book aims to give adequate cognizance of the changes that relate to the production and the intermediation of insurance companies. In the first part, after outlining the characters 'multi-product' of the insurance business and the associated risks, are developed through careful framing logic and classification, the main features of life insurance products and supplementary pension in the Italian market. In the second part, we offer a review of damage insurance products, illustrating the most relevant case studies, organized for homogeneous groups (property damage, personal injury, civil liability). The third part focuses finally on multichannel distribution strategy. As well as teaching support for university courses, the volume must be understood as a useful tool for those who, within the insurance companies, covers functions directly related to the core business of these financial intermediaries. The text is, for this purpose, written with a style exhibition simple and clear, allowing the reader to have a full understanding of the concepts illustrated progressively.
2012
Manuale di gestione assicurativa. Intermediazione e produzione.
9788813330712
Il volume mira a dare adeguata contezza dei cambiamenti che attengono all’intermediazione e alla produzione delle imprese assicurative. Nella prima parte, dopo aver delineato i caratteri «multiprodotto» del business assicurativo e i rischi associati, vengono sviluppate, attraverso un attento inquadramento logico e di classificazione, le principali caratteristiche dei prodotti assicurativi vita e di previdenza complementare presenti nel mercato italiano. Nella seconda parte, viene offerta una rassegna dei prodotti assicurativi danni, illustrando le casistiche più rilevanti, organizzate per gruppi omogenei (danni alle cose, danni alle persone, responsabilità civile). La terza parte si concentra, infine, sulla strategia distributiva multicanale. Oltre che come supporto didattico per i corsi universitari, il volume deve intendersi anche come un utile strumento per chi, all’interno delle imprese di assicurazione, ricopra funzioni legate direttamente al core business di questi intermediari finanziari. Il testo è, a questo scopo, scritto con uno stile espositivo semplice e chiaro, che consenta al lettore di avere una piena comprensione dei concetti progressivamente illustrati.
02 Pubblicazione su volume::02c Prefazione/Postfazione
Prefazione / Leone, Paola; Tutino, Franco Luciano. - STAMPA. - (2012), pp. XV-XVIII.
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