The chapter is structured so as to define and to consider, in particular: • The nature of the different types of services and the commercial segmentation of customers in terms of demand for services; • objectives and tools of service management; • impacts on the bank in terms of investment and risks; • strategic guidelines for management.
Il capitolo è strutturato in modo da delineare e considerare, in particolare: • la natura delle diverse tipologie di servizi e la segmentazione commerciale della clientela in termini di domanda di servizi; • obiettivi e strumenti della gestione dei servizi; • impatti sulla banca in termini di investimenti e di rischi; • orientamenti strategici della gestione.
La gestione dei servizi alla clientela / Tutino, Franco Luciano. - STAMPA. - (2011), pp. 237-254.
La gestione dei servizi alla clientela
TUTINO, Franco Luciano
2011
Abstract
The chapter is structured so as to define and to consider, in particular: • The nature of the different types of services and the commercial segmentation of customers in terms of demand for services; • objectives and tools of service management; • impacts on the bank in terms of investment and risks; • strategic guidelines for management.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.