The chapter is structured so as to define and to consider, in particular: • The nature of the different types of services and the commercial segmentation of customers in terms of demand for services; • objectives and tools of service management; • impacts on the bank in terms of investment and risks; • strategic guidelines for management.

Il capitolo è strutturato in modo da delineare e considerare, in particolare: • la natura delle diverse tipologie di servizi e la segmentazione commerciale della clientela in termini di domanda di servizi; • obiettivi e strumenti della gestione dei servizi; • impatti sulla banca in termini di investimenti e di rischi; • orientamenti strategici della gestione.

La gestione dei servizi alla clientela

TUTINO, Franco Luciano
2011

Abstract

Il capitolo è strutturato in modo da delineare e considerare, in particolare: • la natura delle diverse tipologie di servizi e la segmentazione commerciale della clientela in termini di domanda di servizi; • obiettivi e strumenti della gestione dei servizi; • impatti sulla banca in termini di investimenti e di rischi; • orientamenti strategici della gestione.
9788865140864
The chapter is structured so as to define and to consider, in particular: • The nature of the different types of services and the commercial segmentation of customers in terms of demand for services; • objectives and tools of service management; • impacts on the bank in terms of investment and risks; • strategic guidelines for management.
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