In the new society of communication becomes particularly timely a systematic reflection on the need to re-conceptualize the term "elder". In fact, the case of the elderly reflects the general situation of the cultural enjoyment of Italians in recent years. Even in light of the significant participation in all forms of outdoor entertainment, imposes a reassessment of rhetoric "passivity" of the elderly in the light of an activism that there where health conditions and socio-economic variables permit, is capable of promoting consumption strategies alternatives to simple and so "insulted" television viewing.
Nella nuova società della comunicazione diventa quanto mai opportuna una riflessione sistematica sulla necessità di ri-concettualizzare il termine «anziano». Infatti, il caso degli anziani rispecchia la situazione generale della fruizione culturale degli italiani negli ultimi anni. Anche alla luce dell’aumento significativo della partecipazione a tutte le forme di intrattenimento outdoor, s’impone una rivalutazione della retorica «passività» degli anziani alla luce di un attivismo che, lì dove condizioni di salute e variabili socio-economiche lo consentano, è in grado di promuovere strategie di consumo alternative alla semplice e tanto «vituperata» fruizione televisiva.
Die Bühne der Kommunikation. Neue Partizipationsmöglichkeiten für alte Menschen / Morcellini, Mario. - STAMPA. - (2009), pp. 297-302.
Die Bühne der Kommunikation. Neue Partizipationsmöglichkeiten für alte Menschen
MORCELLINI, Mario
2009
Abstract
In the new society of communication becomes particularly timely a systematic reflection on the need to re-conceptualize the term "elder". In fact, the case of the elderly reflects the general situation of the cultural enjoyment of Italians in recent years. Even in light of the significant participation in all forms of outdoor entertainment, imposes a reassessment of rhetoric "passivity" of the elderly in the light of an activism that there where health conditions and socio-economic variables permit, is capable of promoting consumption strategies alternatives to simple and so "insulted" television viewing.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.