One of the main innovations resulting from the introduction of school autonomy is the school plan of classes (POF), which can be interpreted as a sort of identity card of the school. The interpretation of this object is one of the possible interpretations of the processes of translation of autonomy in schools. To this end, an analysis was conducted of the POF through techniques of textual analysis and semi-automatic interpretation.
Una delle principali innovazioni conseguenti all'autonomia scolastica è l'introduzione del Piano dell'Offerta Formativa (POF), che può essere interpretato come una sorta di carta d'identità della scuola. L'interpretazione di questo oggetto è una delle possibili chiavi di lettura dei processi di traduzione dell'autonomia in atto nelle scuole. A tal fine è stata condotta un'analisi dei POF attraverso tecniche di analisi testuale semi-automatica e interpretativa.
Equità e qualità nei testi dei POF / DELLA RATTA RINALDI, F; Ricotta, Giuseppe. - (2008), pp. 141-156.
Equità e qualità nei testi dei POF
RICOTTA, Giuseppe
2008
Abstract
One of the main innovations resulting from the introduction of school autonomy is the school plan of classes (POF), which can be interpreted as a sort of identity card of the school. The interpretation of this object is one of the possible interpretations of the processes of translation of autonomy in schools. To this end, an analysis was conducted of the POF through techniques of textual analysis and semi-automatic interpretation.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.