An analysis of the mythological symbols in Bohdan Ihor Antonych's poetry during Ukrainian Modernism (first three decades of the XX century). A dialectic synthesis bringing together Lviv (as the city at the crossroads of Ukrainian and Polish cultures) and the Carpathians (as they appear in the folkloristic tradition of Lemki). An investigation into the pantheistic feeling of the poet permeated by Christian belief. The relationship with the Polish poetry of that period.
Analisi dei codici mitologici nella poesia di Bohdan Ihor Antonyč nel contesto del Modernismo ucraino del primo trentennio del Novecento. Leopoli (come città metafora della cultura ucraina e polacca) e Carpazi (nella tradizione della cultura popolare dei Lemki) in sintesi dialettica. Disamina del sentire panteistico del poeta calato nel sentimento cristiano. Rapporto con la poesia polacca del tempo.
Il “Vangelo verde” secondo Bohdan Ihor Antonyč / Pachlovska, Oxana. - STAMPA. - 2(2008), pp. 425-435. - BIBLIOTECA DI STUDI SLAVISTICI.
Il “Vangelo verde” secondo Bohdan Ihor Antonyč
PACHLOVSKA, Oxana
2008
Abstract
An analysis of the mythological symbols in Bohdan Ihor Antonych's poetry during Ukrainian Modernism (first three decades of the XX century). A dialectic synthesis bringing together Lviv (as the city at the crossroads of Ukrainian and Polish cultures) and the Carpathians (as they appear in the folkloristic tradition of Lemki). An investigation into the pantheistic feeling of the poet permeated by Christian belief. The relationship with the Polish poetry of that period.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Pachlovska_Vangelo-verde_2008.pdf
solo gestori archivio
Tipologia:
Documento in Post-print (versione successiva alla peer review e accettata per la pubblicazione)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
6.39 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.39 MB | Adobe PDF | Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.