The contribution presents a reflection on possible strategies for settlement rebalancing in a vast area. The proposals put forth start from the assumption of implementing Advanced Air Mobility systems in less densely populated areas. The contribution explores the image of AAM in the collective imagination. It summarizes the characteristics of AAM implementation in the National Airport Plan. It explores the feasibility of a pervasive implementation of AAM as a suitable tool to reduce travel times in less infrastructure-rich areas. It suggests a network schema of AAM that could contribute to the construction of an integrated urban region by breaking down barriers to access to interior areas.
Il contributo propone una riflessione su possibili strategie di riequilibrio insediativo di area vasta. Le proposte formulate muovono dall'ipotesi di implementare sistemi di Advanced Air Mobility nelle aree meno densamente abitate. Il contributo esplora l'immagine della AAM nell'immaginario collettivo. Sintetizza le caratteristiche dell'implementazione della AAM nel Piano nazionale per gli aeroporti. Esplora i margini di fattibilità di una implementazione pervasiva della AAM come strumento idoneo ad abbattere i tempi di spostamento delle aree meno infrastrutturate. Propone uno schema di rete di AAM che potrebbe contribuire alla costruzione di una regione urbana integrata abbattendo le barriere all'accessibilità alle aree interne.
Urban air mobility. From sectoral infrastructure to an integrated vision towards improved inclusion / Valorani, Carlo; Elisabetta Cattaruzza, Maria. - (2024), pp. 104-105. - ACCADEMIA.
Urban air mobility. From sectoral infrastructure to an integrated vision towards improved inclusion.
Carlo Valorani
;
2024
Abstract
The contribution presents a reflection on possible strategies for settlement rebalancing in a vast area. The proposals put forth start from the assumption of implementing Advanced Air Mobility systems in less densely populated areas. The contribution explores the image of AAM in the collective imagination. It summarizes the characteristics of AAM implementation in the National Airport Plan. It explores the feasibility of a pervasive implementation of AAM as a suitable tool to reduce travel times in less infrastructure-rich areas. It suggests a network schema of AAM that could contribute to the construction of an integrated urban region by breaking down barriers to access to interior areas.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Valorani_Urban air_2024.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Creative commons
Dimensione
18.91 MB
Formato
Adobe PDF
|
18.91 MB | Adobe PDF |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.