The study explores the potential of Observational Learning as a technique to induce an understanding of the basic soft skills among children who belong to an orphanage. The study considers two soft skills namely empathy and self-efficacy. The qualitative technique of a semi-structured interview was used after a session of observation with the model. The sample constituted of 12 children (6 males and 6 females) between the age group of 6-12 years of age. The non-probability technique of convenient sampling was used. Thematic analysis was carried out on the collected data. Themes related to empathy (Love, kindness, caring and ability to think about/others) and Self-efficacy (Self-awareness, self-belief and selfregulation) were found out.

Lo studio esplora il potenziale dell'apprendimento osservazionale come tecnica per indurre la comprensione delle soft skills di base tra i bambini che appartengono a un orfanotrofio. Lo studio prende in considerazione due soft skills: l'empatia e l'autoefficacia. La tecnica qualitativa dell'intervista semi-strutturata è stata utilizzata dopo una sessione di osservazione con il modello. Il campione era costituito da 12 bambini (6 maschi e 6 femmine) di età compresa tra i 6 e i 12 anni. È stata utilizzata la tecnica di campionamento non probabilistico. L'analisi tematica è stata condotta sui dati raccolti. I temi relativi all'empatia (amore, gentilezza, premura e capacità di pensare agli altri) e all'autoefficacia (consapevolezza di sé, fiducia in se stessi e autoregolazione).

Potential of observational learning to induce empathy and self–efficacy in pre- adolescent Indian orphan minors / Rai, Anand. - (2020).

Potential of observational learning to induce empathy and self–efficacy in pre- adolescent Indian orphan minors

Anand Rai
Primo
2020

Abstract

The study explores the potential of Observational Learning as a technique to induce an understanding of the basic soft skills among children who belong to an orphanage. The study considers two soft skills namely empathy and self-efficacy. The qualitative technique of a semi-structured interview was used after a session of observation with the model. The sample constituted of 12 children (6 males and 6 females) between the age group of 6-12 years of age. The non-probability technique of convenient sampling was used. Thematic analysis was carried out on the collected data. Themes related to empathy (Love, kindness, caring and ability to think about/others) and Self-efficacy (Self-awareness, self-belief and selfregulation) were found out.
2020
International Journal of Indian Psychology
Lo studio esplora il potenziale dell'apprendimento osservazionale come tecnica per indurre la comprensione delle soft skills di base tra i bambini che appartengono a un orfanotrofio. Lo studio prende in considerazione due soft skills: l'empatia e l'autoefficacia. La tecnica qualitativa dell'intervista semi-strutturata è stata utilizzata dopo una sessione di osservazione con il modello. Il campione era costituito da 12 bambini (6 maschi e 6 femmine) di età compresa tra i 6 e i 12 anni. È stata utilizzata la tecnica di campionamento non probabilistico. L'analisi tematica è stata condotta sui dati raccolti. I temi relativi all'empatia (amore, gentilezza, premura e capacità di pensare agli altri) e all'autoefficacia (consapevolezza di sé, fiducia in se stessi e autoregolazione).
Observational Learning, Empathy, Self-Esteem, Life-Skills, Learning
02 Pubblicazione su volume::02a Capitolo o Articolo
Potential of observational learning to induce empathy and self–efficacy in pre- adolescent Indian orphan minors / Rai, Anand. - (2020).
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1703630
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact