One of the closer relations between the markets and the culture is that between the markets, seen as vehicles for god trsmissione consumer goods, and the values ​​usually associated with consumption and objects, as is clear from when Fernand Braudel put the emphasis on some of the problems expressed in his work Civilization material. As pointed out by historians and anthropologists consumption and material culture are the foundations of practices of mutual recognition between individuals and are essential to the creation of identity because they contribute to the development of social spaces able to change the values ​​and practices of different communities. Hence the study presented here goes in this direction by highlighting the participation of an institution such as a university faculty, the development of young people coming closer European integration process and providing them with various tools of knowledge

Una delle più strette relazioni tra i mercati e la cultura è quella tra i mercati, intesi come veicoli per la trsmissione dio beni di consumo, e i valori solitamente associati a consumi e oggetti , come è chiaro da quando fernand Braudel ha posto l'accento su alcuni problemi espressi nel suo lavoro Civilità materiale. Come evidenziato da storici e antropoligi il consumo e la cultura materiale rappresentano le basi di pratiche di mutuo riconoscimento tra individui e sono essenziali per la creazione delle identità perché contribuiscono allo sviluppo di spazi di socialità capaci di modificare i valori e le pratiche di diverse comunità. Ecco quindi che lo studio qui presentato va in questa direzione evidenziando la partecipazione di una istituzione, come una facoltà universitaria, allo sviluppo del cammino dell'integrazione europea avvicinado i giovani e offrendo loro diversi strumenti di conoscenza

L'Europa nella storia della Facoltà di Economia / Strangio, Donatella. - STAMPA. - 11(2009), pp. 103-118.

L'Europa nella storia della Facoltà di Economia

STRANGIO, Donatella
2009

Abstract

One of the closer relations between the markets and the culture is that between the markets, seen as vehicles for god trsmissione consumer goods, and the values ​​usually associated with consumption and objects, as is clear from when Fernand Braudel put the emphasis on some of the problems expressed in his work Civilization material. As pointed out by historians and anthropologists consumption and material culture are the foundations of practices of mutual recognition between individuals and are essential to the creation of identity because they contribute to the development of social spaces able to change the values ​​and practices of different communities. Hence the study presented here goes in this direction by highlighting the participation of an institution such as a university faculty, the development of young people coming closer European integration process and providing them with various tools of knowledge
2009
Giornate europee della Facoltà di Economia
9788895814162
Una delle più strette relazioni tra i mercati e la cultura è quella tra i mercati, intesi come veicoli per la trsmissione dio beni di consumo, e i valori solitamente associati a consumi e oggetti , come è chiaro da quando fernand Braudel ha posto l'accento su alcuni problemi espressi nel suo lavoro Civilità materiale. Come evidenziato da storici e antropoligi il consumo e la cultura materiale rappresentano le basi di pratiche di mutuo riconoscimento tra individui e sono essenziali per la creazione delle identità perché contribuiscono allo sviluppo di spazi di socialità capaci di modificare i valori e le pratiche di diverse comunità. Ecco quindi che lo studio qui presentato va in questa direzione evidenziando la partecipazione di una istituzione, come una facoltà universitaria, allo sviluppo del cammino dell'integrazione europea avvicinado i giovani e offrendo loro diversi strumenti di conoscenza
erasmus; europa; istituzioni
02 Pubblicazione su volume::02a Capitolo o Articolo
L'Europa nella storia della Facoltà di Economia / Strangio, Donatella. - STAMPA. - 11(2009), pp. 103-118.
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