Teaching research theories of contemporary architecture is certainly a challenge in times of complexity and uncertainty, overabundance of directions and ideas. In the age of the digital revolution, in which information and news are easily accessible, it is difficult for a student to disentangle and synthesise. It is then even more urgent to recognise the origins of an insight, its genealogies, the affinities or divergences between ways of thinking. In addition to implying a meditation on the transmission of knowledge, the widening cultural front imposes choices of field on those who teach theories.
Insegnare le teorie della ricerca dell’architettura contemporanea è sicuramente una sfida in tempi di complessità e di incertezza, sovrabbondanza di indirizzi e di idee. Nell’era della rivoluzione digitale, in cui informazioni e notizie sono facilmente accessibili, è difficile per uno studente districarsi e operare una sintesi. È allora ancora più urgente riconoscere le origini di un pensiero, le sue genealogie, le affinità o le divergenze tra modi di pensare. Oltre a implicare una meditazione in merito alla trasmissione del sapere, l’allargarsi del fronte culturale impone, a chi insegna teorie, scelte di campo.
Le teorie della ricerca architettonica in cinque temi del modernocontemporaneo / Capuano, Alessandra. - (2022), pp. 21-27.
Le teorie della ricerca architettonica in cinque temi del modernocontemporaneo
CAPUANO ALESSANDRA
2022
Abstract
Teaching research theories of contemporary architecture is certainly a challenge in times of complexity and uncertainty, overabundance of directions and ideas. In the age of the digital revolution, in which information and news are easily accessible, it is difficult for a student to disentangle and synthesise. It is then even more urgent to recognise the origins of an insight, its genealogies, the affinities or divergences between ways of thinking. In addition to implying a meditation on the transmission of knowledge, the widening cultural front imposes choices of field on those who teach theories.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Capuano_Praticare-teoria_2022.pdf
solo gestori archivio
Note: copertina, frontespizio, indice, articolo
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
1.29 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.29 MB | Adobe PDF | Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.