The managing of the post-earthquake has led to an impoverishment of the region, to a rise in unemployment, and to a sharp increase of social disease. In response to this, it is necessary to act on political and edu- cational terms in order to improve self-esteem, the ability to resilience and social relations. This chapter places emphasis on the school and education role played whit children in post-earthquake scenario.

Educare per ricostruire: i bambini nel post-sisma aquilano / Di Genova, Nicoletta; Ferretti, Maria Grazia; Puglielli, Edoardo. - (2019), pp. 487-498.

Educare per ricostruire: i bambini nel post-sisma aquilano

Di Genova, Nicoletta;
2019

Abstract

The managing of the post-earthquake has led to an impoverishment of the region, to a rise in unemployment, and to a sharp increase of social disease. In response to this, it is necessary to act on political and edu- cational terms in order to improve self-esteem, the ability to resilience and social relations. This chapter places emphasis on the school and education role played whit children in post-earthquake scenario.
2019
Pedagogia, didattica e ricerca educativa: approcci, problemi e strumenti
978-88-6760-658-0
social desease, social relations, school, active citizenship, children
02 Pubblicazione su volume::02a Capitolo o Articolo
Educare per ricostruire: i bambini nel post-sisma aquilano / Di Genova, Nicoletta; Ferretti, Maria Grazia; Puglielli, Edoardo. - (2019), pp. 487-498.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1661853
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact