In the last years the INAIL (Istituto Nazionale per l’Assicurazione contro gli Infortuni sul Lavoro) has undertaken an in-depth revision of its business information systems based on processes re-engineering and re-design, dematerialisation. This approach will allow INAIL to gain substantial efficiency and effectiveness in the administrative procedures for the suppliers and passive cycle management.

Digital backend innovation in public services: INAIL case study / Vezzani, Michele; Marrocco, Simone; Saverio Colasuonno, Francesco; Bellini, Francesco. - (2019).

Digital backend innovation in public services: INAIL case study

Francesco Bellini
2019

Abstract

In the last years the INAIL (Istituto Nazionale per l’Assicurazione contro gli Infortuni sul Lavoro) has undertaken an in-depth revision of its business information systems based on processes re-engineering and re-design, dematerialisation. This approach will allow INAIL to gain substantial efficiency and effectiveness in the administrative procedures for the suppliers and passive cycle management.
2019
Business Information Systems Selected case studies
9788838695520
re-engineeering; dematerialisation; process digitalisation
02 Pubblicazione su volume::02a Capitolo o Articolo
Digital backend innovation in public services: INAIL case study / Vezzani, Michele; Marrocco, Simone; Saverio Colasuonno, Francesco; Bellini, Francesco. - (2019).
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1658931
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact