'Anachronics' as a method, mental rhythm, alive assembly of different times, and its unwindings in the open field of literature. Two anomalous cases of cine-poetic buildings, between the 1930s and the 1960s of the 1900s (both animated by an instinctive spirit of 'direct cinema'): "A minute of cinema" by Cesare Zavattini, and "Ghigo wants Making a movie "by Giorgio Cesarano. Films like poetry, on the one hand; Poetry that is filmically built, on the other.
L'anacronia come metodo, ritmo mentale, montaggio vivo e fecondo di tempi diversi, e suoi svolgimenti nel più aperto campo della letteratura. Due casi anomali di costruzioni cine-poetiche, fra gli anni '30 e gli anni '60 del '900 (animati entrambi da un istintivo spirito di 'cinema diretto'): "Un minuto di cinema" di Cesare Zavattini, e "Ghigo vuole fare un film" di Giorgio Cesarano. Film come poesia, da un lato; poesia che si costruisce filmicamente, dall'altro.
Zavattini; Cesarano. Radicalidades anacrônicas em cinema/poesia / Pomilio, Tommaso. - (2021), pp. 69-95.
Zavattini; Cesarano. Radicalidades anacrônicas em cinema/poesia
Tommaso Pomilio
2021
Abstract
'Anachronics' as a method, mental rhythm, alive assembly of different times, and its unwindings in the open field of literature. Two anomalous cases of cine-poetic buildings, between the 1930s and the 1960s of the 1900s (both animated by an instinctive spirit of 'direct cinema'): "A minute of cinema" by Cesare Zavattini, and "Ghigo wants Making a movie "by Giorgio Cesarano. Films like poetry, on the one hand; Poetry that is filmically built, on the other.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Pomilio_Zavattini-Cesarano-Radicalidades_2021.pdf
solo gestori archivio
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
2.11 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.11 MB | Adobe PDF | Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.