In German, verbal participles can be used in attributive function with different temporal and aspectual values. Present participle (Partizip I) indicates simultaneity, past participle (Partizip II) anteriority. Both par-ticiples are syntactically equivalent to relative clauses. They have the function of nominal condensation and can be syntactically expanded. They are typical of formal written language such as scientific, bureau-cratic or journalistic texts.

Il participio attributivo (esteso) nelle grammatiche didattiche DaF / Puato, Daniela. - (2019), pp. 175-190. [10.13133/9788893771245].

Il participio attributivo (esteso) nelle grammatiche didattiche DaF

Daniela Puato
2019

Abstract

In German, verbal participles can be used in attributive function with different temporal and aspectual values. Present participle (Partizip I) indicates simultaneity, past participle (Partizip II) anteriority. Both par-ticiples are syntactically equivalent to relative clauses. They have the function of nominal condensation and can be syntactically expanded. They are typical of formal written language such as scientific, bureau-cratic or journalistic texts.
2019
Le categorie flessive nella didattica del tedesco. Un confronto tra grammatiche Deutsch als Fremdsprache internazionali e per italofoni
978-88-9377-124-5
German language; verb; participle; attribute; didactic grammars; German as a foreign language
02 Pubblicazione su volume::02a Capitolo o Articolo
Il participio attributivo (esteso) nelle grammatiche didattiche DaF / Puato, Daniela. - (2019), pp. 175-190. [10.13133/9788893771245].
File allegati a questo prodotto
File Dimensione Formato  
Puato_Participio-attributivo_2019.pdf

accesso aperto

Note: http://www.editricesapienza.it/sites/default/files/699_Categorie_Flessive_Didattica_Tedesco.pdf
Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: Creative commons
Dimensione 5.91 MB
Formato Adobe PDF
5.91 MB Adobe PDF

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1335397
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact