This study aims to explain innovativeness of family firms in light of the behavioral agency theory by considering the moderate effect of altruism on financial slack.

Innovation and familiness: the moderating role of altruism / Orlando, B.; Renzi, A.; Sancetta, G. - (2019), pp. 220-229.

Innovation and familiness: the moderating role of altruism

Renzi A.;Sancetta G
2019

Abstract

This study aims to explain innovativeness of family firms in light of the behavioral agency theory by considering the moderate effect of altruism on financial slack.
2019
Challenges and opportunities in Italian corporate governance
9786177309078
family firms; agency theory; financial slack
02 Pubblicazione su volume::02a Capitolo o Articolo
Innovation and familiness: the moderating role of altruism / Orlando, B.; Renzi, A.; Sancetta, G. - (2019), pp. 220-229.
File allegati a questo prodotto
File Dimensione Formato  
De Falco_Challenges-and-opportunities_ 2019.pdf

solo gestori archivio

Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione 32.67 MB
Formato Adobe PDF
32.67 MB Adobe PDF   Contatta l'autore

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1318583
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact