Since Eisenhower to Obama, political commercials are one of the main features of the American Presidential campaigns. Nowadays, in a media-saturated environment in which news, opinions, and entertainment surround us all day on our television sets, computers, and cell phones, the television commercial remains the one area where presidential candidates have complete control over their images. Television commercials use all the tools of fiction filmmaking, including script, visuals, editing, and performance, to distill a candidate's major campaign themes into a few powerful images. Ads elicit emotional reactions, inspiring support for a candidate or raising doubts about his opponent. While commercials reflect the styles and techniques of the times in which they were made, the fundamental strategies and messages have tended to remain the same over the years.

Da Eisenhower a Obama, la presidenza degli Stati Uniti si conquista anche grazie agli spot elettorali. Questo volume intende fornire un quadro complessivo sul principale strumento di propaganda politica delle campagne elettorali moderne. Sicuramente il più rilevante per pervasività mediatica e per denaro investito dai candidati. Dagli albori del secondo dopoguerra alle sfide presidenziali contemporanee, questa ricerca indaga gli aspetti tecnici e contenutistici degli spot televisivi e web e offre un dettagliato studio sulle strategie comunicative dei candidati della campagna elettorale 2008.

Gli Spot Elettorali nelle Campagne Presidenziali Americane: Forme, Immagini, Strategie / Morini, M. - (2011).

Gli Spot Elettorali nelle Campagne Presidenziali Americane: Forme, Immagini, Strategie

Morini M
2011

Abstract

Since Eisenhower to Obama, political commercials are one of the main features of the American Presidential campaigns. Nowadays, in a media-saturated environment in which news, opinions, and entertainment surround us all day on our television sets, computers, and cell phones, the television commercial remains the one area where presidential candidates have complete control over their images. Television commercials use all the tools of fiction filmmaking, including script, visuals, editing, and performance, to distill a candidate's major campaign themes into a few powerful images. Ads elicit emotional reactions, inspiring support for a candidate or raising doubts about his opponent. While commercials reflect the styles and techniques of the times in which they were made, the fundamental strategies and messages have tended to remain the same over the years.
2011
978-88-95285-30-6
Da Eisenhower a Obama, la presidenza degli Stati Uniti si conquista anche grazie agli spot elettorali. Questo volume intende fornire un quadro complessivo sul principale strumento di propaganda politica delle campagne elettorali moderne. Sicuramente il più rilevante per pervasività mediatica e per denaro investito dai candidati. Dagli albori del secondo dopoguerra alle sfide presidenziali contemporanee, questa ricerca indaga gli aspetti tecnici e contenutistici degli spot televisivi e web e offre un dettagliato studio sulle strategie comunicative dei candidati della campagna elettorale 2008.
comunicazione politica; politica americana; studi elettorali
03 Monografia::03a Saggio, Trattato Scientifico
Gli Spot Elettorali nelle Campagne Presidenziali Americane: Forme, Immagini, Strategie / Morini, M. - (2011).
File allegati a questo prodotto
File Dimensione Formato  
Morini_Spot-Elettorali_2011.pdf

solo gestori archivio

Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione 1.71 MB
Formato Adobe PDF
1.71 MB Adobe PDF   Contatta l'autore

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1275519
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact