As stated by the Guidelines of the Italian Ministry of Education, the aims and objectives of the fifth-year foreign language curriculum of lyceums correspond to the B2 level of the Common European Framework of Reference for languages (CEFR). At this level, students are expected to demonstrate an acceptable level of fluency in writing and speaking. This paper addresses the issue of the ability of first-year university students to employ their English language knowledge to perform authentic tasks, such as writing an enquiry email. The test designed and administered to gather data aims at evaluating student knowledge at a B2 level, by means of two tasks and holistic and analytic rating scales based on Bachman and Palmer’s framework of language competence. At the same time, a student questionnaire was administered. The results reveal that 23% of students who have completed the test meet the requirements of the Ministry of Education.

Come espresso nelle linee guida del MIUR, gli obiettivi previsti nel curriculum di lingua straniera per gli studenti del 5° anno del liceo corrispondono al livello B2 del Quadro comune europeo di riferimento per la conoscenza delle lingue (QCER). In questo livello gli studenti dovrebbero dimostrare un accettabile livello di fluency linguistica. Questo articolo si occupa della capacità degli studenti del primo anno di università di saper utilizzare la propria competenza in lingua inglese nell’espletamento di compiti autentici. Il test costruito e somministrato valuta la conoscenza linguistica degli studenti a livello B2 mediante due compiti e scale di valutazione olistiche e analitiche basate sul Framework delle competenze linguistiche di Bachman e Palmer. Insieme al test è stato somministrato il questionario. Il risultato rivela che il 23% degli studenti che hanno completato il test soddisfano i requisiti del MIUR.

English language knowledge of first-year university students on performance-based tests / Mitrovic, Snezana. - STAMPA. - (2018), pp. 173-184.

English language knowledge of first-year university students on performance-based tests

Snezana Mitrovic
Primo
2018

Abstract

As stated by the Guidelines of the Italian Ministry of Education, the aims and objectives of the fifth-year foreign language curriculum of lyceums correspond to the B2 level of the Common European Framework of Reference for languages (CEFR). At this level, students are expected to demonstrate an acceptable level of fluency in writing and speaking. This paper addresses the issue of the ability of first-year university students to employ their English language knowledge to perform authentic tasks, such as writing an enquiry email. The test designed and administered to gather data aims at evaluating student knowledge at a B2 level, by means of two tasks and holistic and analytic rating scales based on Bachman and Palmer’s framework of language competence. At the same time, a student questionnaire was administered. The results reveal that 23% of students who have completed the test meet the requirements of the Ministry of Education.
2018
La ricerca educativa e didattica nelle scuole di dottorato in Italia
8867605267
Come espresso nelle linee guida del MIUR, gli obiettivi previsti nel curriculum di lingua straniera per gli studenti del 5° anno del liceo corrispondono al livello B2 del Quadro comune europeo di riferimento per la conoscenza delle lingue (QCER). In questo livello gli studenti dovrebbero dimostrare un accettabile livello di fluency linguistica. Questo articolo si occupa della capacità degli studenti del primo anno di università di saper utilizzare la propria competenza in lingua inglese nell’espletamento di compiti autentici. Il test costruito e somministrato valuta la conoscenza linguistica degli studenti a livello B2 mediante due compiti e scale di valutazione olistiche e analitiche basate sul Framework delle competenze linguistiche di Bachman e Palmer. Insieme al test è stato somministrato il questionario. Il risultato rivela che il 23% degli studenti che hanno completato il test soddisfano i requisiti del MIUR.
english language knowledge; CEFR; performance-based test; authentic tasks; rating scales; Bachman and Palmer’s framework
02 Pubblicazione su volume::02a Capitolo o Articolo
English language knowledge of first-year university students on performance-based tests / Mitrovic, Snezana. - STAMPA. - (2018), pp. 173-184.
File allegati a questo prodotto
File Dimensione Formato  
Mitrovic_English_2018.pdf

accesso aperto

Note: https://www.pensamultimedia.it/pensa/categoria-prodotto/scienze-delleducazione-pedagogia-didattica-e-tecnologie-dellistruzione/quaderni-del-dottorato-sird/
Tipologia: Documento in Post-print (versione successiva alla peer review e accettata per la pubblicazione)
Licenza: Creative commons
Dimensione 16.84 MB
Formato Adobe PDF
16.84 MB Adobe PDF

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/1134142
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact