The paper discusses the topic of empirical data in psychology (from both an historical and a paradigmatic point of view), with reference to the wider epistemological debate on the relation between theoretical perspectives and methodological choices. The paper focuses on situated activity systems studied within a cultural perspective: theoretical and methodological characteristics of this perspective are deeply analyzed, also emphasizing its differences from the traditional experimental and individualistic psychology.

Scrivere di psicologia: la relazione tra orientamenti epistemolgici e modelli testuali / Zucchermaglio, Cristina. - In: RASSEGNA DI PSICOLOGIA. - ISSN 1125-5196. - STAMPA. - XXIII, 1:(2006), pp. 5-11.

Scrivere di psicologia: la relazione tra orientamenti epistemolgici e modelli testuali

ZUCCHERMAGLIO, Cristina
2006

Abstract

The paper discusses the topic of empirical data in psychology (from both an historical and a paradigmatic point of view), with reference to the wider epistemological debate on the relation between theoretical perspectives and methodological choices. The paper focuses on situated activity systems studied within a cultural perspective: theoretical and methodological characteristics of this perspective are deeply analyzed, also emphasizing its differences from the traditional experimental and individualistic psychology.
2006
Psychology: empirical data; epistemiology
01 Pubblicazione su rivista::01a Articolo in rivista
Scrivere di psicologia: la relazione tra orientamenti epistemolgici e modelli testuali / Zucchermaglio, Cristina. - In: RASSEGNA DI PSICOLOGIA. - ISSN 1125-5196. - STAMPA. - XXIII, 1:(2006), pp. 5-11.
File allegati a questo prodotto
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11573/73382
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact