The projection of the forecast for the cosmetics industry in 2013 shows a still growing trend with regard to the turnover of the companies; the value of production which is expected by the end of the year to attain the threshold of EUR 9.2 billion sell-in ( Beauty Report, 2013), with a positive rate of more than two percentage points. The sector's exports are expected to grow by 12%, with a value of over € 3,000 million, confirming the competitiveness of the Italian international markets. The work has taken into consideration some important aspects related to the field of cosmetics, such as return on investment, particularly on research and development problems related not only to the type of distribution channels, with greater attention to organic and natural, as well as safety, for both product and packaging; also to the strengthening of internationalization initiatives and improvements in the relationship between the different segments of Cosmetic industry was sought after.

La proiezione delle previsioni per l’industria cosmetica nel 2013 propone un andamento ancora in crescita per quanto riguarda il fatturato delle aziende, cioè il valore della produzione. Si prevede che alla fine dell’anno verrà superata la soglia dei 9.200 milioni di euro di sell-in ( Beauty Report, 2013), con un tasso positivo di oltre due punti percentuali. Le esportazioni del settore sono attese in crescita del 12%, con un valore superiore ai 3.000 milioni di euro, a conferma della competitività dell’offerta italiana sui mercati internazionali. Il lavoro ha preso in considerazione alcuni importanti aspetti relativi al settore della cosmesi, quali: ritorno degli investimenti, in particolare sulla ricerca e sviluppo, problemi legati alla tipologia dei canali distributivi, maggiore attenzione al biologico e al naturale, come anche alla sicurezza, in relazione sia al prodotto che al packaging, rafforzamento delle iniziative d'internazionalizzazione, miglioramenti dei rapporti tra i diversi segmenti della filiera.

Dinamiche del Settore Cosmetico in Italia / Biniecka, Malgorzata Irene; Falconi, Patrizia; Iannilli, Ildebrando. - CD-ROM. - 1:(2014), pp. 69-78. (Intervento presentato al convegno XXVI Congresso Nazionale di Scienze Merceologiche tenutosi a Pisa nel 13-15 Febbraio 2014).

Dinamiche del Settore Cosmetico in Italia

BINIECKA, Malgorzata Irene;FALCONI, Patrizia;IANNILLI, Ildebrando
2014

Abstract

The projection of the forecast for the cosmetics industry in 2013 shows a still growing trend with regard to the turnover of the companies; the value of production which is expected by the end of the year to attain the threshold of EUR 9.2 billion sell-in ( Beauty Report, 2013), with a positive rate of more than two percentage points. The sector's exports are expected to grow by 12%, with a value of over € 3,000 million, confirming the competitiveness of the Italian international markets. The work has taken into consideration some important aspects related to the field of cosmetics, such as return on investment, particularly on research and development problems related not only to the type of distribution channels, with greater attention to organic and natural, as well as safety, for both product and packaging; also to the strengthening of internationalization initiatives and improvements in the relationship between the different segments of Cosmetic industry was sought after.
2014
La proiezione delle previsioni per l’industria cosmetica nel 2013 propone un andamento ancora in crescita per quanto riguarda il fatturato delle aziende, cioè il valore della produzione. Si prevede che alla fine dell’anno verrà superata la soglia dei 9.200 milioni di euro di sell-in ( Beauty Report, 2013), con un tasso positivo di oltre due punti percentuali. Le esportazioni del settore sono attese in crescita del 12%, con un valore superiore ai 3.000 milioni di euro, a conferma della competitività dell’offerta italiana sui mercati internazionali. Il lavoro ha preso in considerazione alcuni importanti aspetti relativi al settore della cosmesi, quali: ritorno degli investimenti, in particolare sulla ricerca e sviluppo, problemi legati alla tipologia dei canali distributivi, maggiore attenzione al biologico e al naturale, come anche alla sicurezza, in relazione sia al prodotto che al packaging, rafforzamento delle iniziative d'internazionalizzazione, miglioramenti dei rapporti tra i diversi segmenti della filiera.
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